Hör kanske inte till köksfrågor, men jag gör ett försök iaf ::)
För- och nackdelar med topp-resp. frontmatad tvättmaskin efterlyses!
Det gäller ett litet hushåll med två pers. (mor och far, förstås ;))

TACK för alla erfarenheter!
/Ulle
 
Hej!

Förr var det i alla fall så att toppmatade tvättmaskiner var större inuti och höll bättre eftersom trumman på dem kan hängas upp i bägge ändarna. På en frontmatad hänger ju trumman mest i bakkanten och den snurrar ju en hel del....

Vill man stapla t.ex en torktumlare ovanpå tvättmaskinen så är ju en frontmatad nödvändigt. Så är det ju också om man vill ha den under en bänk. Jag vet inte heller om jag riktigt håller med om att toppmatade maskiner är bättre att plocka ur. Det är långt ner till det hörnet där den sista strumpan gömmer sig på en toppmatad.

Jag har haft bägge sorterna och har egentligen ingen rekommendation om vad jag tycker är bäst. Bägge har sina fördelar. När jag hade en toppmatad var det bäst för det var trångt och jag fick stor trumma med små yttermått. Nu har jag en frontmatad för att den står under en arbetsbänk.

/pinebar

 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.