4 528 läst ·
52 svar
5k läst
52 svar
Tomtkö samt tomterna i Önneröd
Såg också dessa delar.Funderade ett tag på om jag skulle ta dom och ställa hos mig istället ;D Vill ju ha dé nu!
;D Ja nu känns det att det är på riktigt. Jag och min sambo har dregglande stått och tittat på de röda Älvsbyhusskynkena. Tänk att under där så finns vårt "slott". Helt underbart. Och vänta bara...snart har ni sådana också=) :
Nu é jag vaken
Ont om bredband i vagnen 
Tv ja, det där med mottagning beror ju väldigt mycket på hur högt upp du sätter antennen i förhållande till övriga hus och hinder från din antenn till sändaren. På våran lilla kulle hade vi klart godkänd analog-bild, den digitala/marksända blev därmed nästan perfekt!
Som sagt, det är ju brudaremosse-masten vi får signal ifrån så kila ut till tomten och syfta mellan den och brudare-masten (västerut) så kan du nog bilda dig en ungefärlig uppfattning om signalförhållandena. Ju mer "skit" mellan dig och masten....
Tv ja, det där med mottagning beror ju väldigt mycket på hur högt upp du sätter antennen i förhållande till övriga hus och hinder från din antenn till sändaren. På våran lilla kulle hade vi klart godkänd analog-bild, den digitala/marksända blev därmed nästan perfekt!
Som sagt, det är ju brudaremosse-masten vi får signal ifrån så kila ut till tomten och syfta mellan den och brudare-masten (västerut) så kan du nog bilda dig en ungefärlig uppfattning om signalförhållandena. Ju mer "skit" mellan dig och masten....
Okej, där vi bor i dag måste vi köra mot Borås-antennen vilket resulterar i halvkass kornig bild, uppblandat med starka reflektioner från Brudarmossen. M.a.o. skit in, skit ut 
Vår nya tomt verkar dock ha tämligen fri syn åt väster så man får väl hoppas på det bästa då. Å andra sidan kör jag digitalt marknät oxå.
Vår nya tomt verkar dock ha tämligen fri syn åt väster så man får väl hoppas på det bästa då. Å andra sidan kör jag digitalt marknät oxå.
Klicka här för att svara