Hej!

Vi har skrivit ett tomtavtal där vi förbinder oss att teckna ett avtal med en speciell hustillverkare (det är inte de som äger tomten dock). Vad händer om vi får lagfart på tomten innan detta husavtal är skrivit? Kan man bryta avtalet när man väl äger tomten eller kan man tvingas lämna ifrån sig tomten då?

Tacksam för svar!
 
Det kan nog gå att bryta avtalet och vad som händer då kommer nog vara reglerat i samma avtal. Jag kan tänka mig att husleverantören vill att det ska stå något om ersättning eller straffavgift i fall ni inte fullföljer avtalet. Jag tror inte ni tvingas lämna tomten eftersom ni äger den men ni kan nog räkna med att det kommer att kosta.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.