2 138 läst ·
24 svar
2k läst
24 svar
Tömma acctanken eller ej
Det är möjligen ett öppen expansionskärl som tätats som kan få problem. I övrigt räknar jag med att alla normala system skulle klara det.
Men du kan få märkbara undertryck.
Men du kan få märkbara undertryck.
genom upphettningen så tvingar man ut små luftbubblor som då går att lufta bort, det blir mindre syre som oxideras, men inte helt dött. Men generellt så är syret inget problem så länge du inte har ett läckage och fyller på ofta under lång tid
I öppna system har man en syresatt yta konstant. De håller länge även de systemen. Visst ska man undvika att byta vatten men man ska inte överdriva problemet. Att värma upp systemet efter fyllning är bra.
va ju till en början alldeles för mycket fart på vattnet. Började testa när det lugat sig men känndes som det sabba lintätningen så jag gav upp ganska snabbt efter att fått tipset ovan att bara värma upp till 90 grader för att få bort syret. Lät värmepatronen stå på max i ett dygn så nu hoppas jag på att det är "syrefritt"
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Attefallshus: färdiga stommar, bara lösvirke eller byggsats?
Attefallshus, friggebod, garage, förråd & utedass -
Byte radiator vattenburen värme, utan bryta ström till elpanna eller tömma ut radiatorvatten?
Värme allmänt -
Tömma/fylla vattenburet värmesystem med radiatorer årligen. Bra eller dåligt.
Värme allmänt