Sutteränghus 1969!

Vad menas med att tegelrör 3" c/c 3m. Ligger det tegelrör på dom 3 sidor som är under jord? Strax under sulan?

Sen undrar jag vad som menas med 4" dräneringssträng i fall 1:200 mot avlopp.?

Är dräneringssträngen även den i tegel?
 
  • Arkitektritning av grundläggning för sutteränghus från 1969 med noteringar om materialet och måtten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det ligger tretumsrör genom sulan på tre meters avstånd från varandra.
Utvändigt är det ett fyrtums dräneringsrör som ligger i 1:200 fall, d.v.s. 0.5%.

Jag kan då inte se något som bekräftar materialet på dräneringsröret, men det bör ju knappast vara tegel. Gör föga nytta i.s.f.
 
C C.Lundin skrev:
Det ligger tretumsrör genom sulan på tre meters avstånd från varandra.
Utvändigt är det ett fyrtums dräneringsrör som ligger i 1:200 fall, d.v.s. 0.5%.

Jag kan då inte se något som bekräftar materialet på dräneringsröret, men det bör ju knappast vara tegel. Gör föga nytta i.s.f.

Går alltså tegel rören under plattan? Om jag förstår rätt?!
 
E Emile88 skrev:
Går alltså tegel rören under plattan? Om jag förstår rätt?!
Det finns ingen platta till ditt hus. Men om du syftar på det gjutna golvet så ligger rören under denna, ja.
 
C C.Lundin skrev:
Det finns ingen platta till ditt hus. Men om du syftar på det gjutna golvet så ligger rören under denna, ja.
Okej då vet jag
Kan passa på att fråga, när det står dräneringssträngen har fall mot avloppet? Fall är jag med på, men går den ihop med avloppet månn tro? Sen finns det på ena kortsidan av huset en betong brunn? Kan det vara till dagvatten?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.