Sutteränghus 1969!
Vad menas med att tegelrör 3" c/c 3m. Ligger det tegelrör på dom 3 sidor som är under jord? Strax under sulan?
Sen undrar jag vad som menas med 4" dräneringssträng i fall 1:200 mot avlopp.?
Är dräneringssträngen även den i tegel?
Vad menas med att tegelrör 3" c/c 3m. Ligger det tegelrör på dom 3 sidor som är under jord? Strax under sulan?
Sen undrar jag vad som menas med 4" dräneringssträng i fall 1:200 mot avlopp.?
Är dräneringssträngen även den i tegel?
Det ligger tretumsrör genom sulan på tre meters avstånd från varandra.
Utvändigt är det ett fyrtums dräneringsrör som ligger i 1:200 fall, d.v.s. 0.5%.
Jag kan då inte se något som bekräftar materialet på dräneringsröret, men det bör ju knappast vara tegel. Gör föga nytta i.s.f.
Utvändigt är det ett fyrtums dräneringsrör som ligger i 1:200 fall, d.v.s. 0.5%.
Jag kan då inte se något som bekräftar materialet på dräneringsröret, men det bör ju knappast vara tegel. Gör föga nytta i.s.f.
C C.Lundin skrev:
Går alltså tegel rören under plattan? Om jag förstår rätt?!
Okej då vet jagC C.Lundin skrev:
Kan passa på att fråga, när det står dräneringssträngen har fall mot avloppet? Fall är jag med på, men går den ihop med avloppet månn tro? Sen finns det på ena kortsidan av huset en betong brunn? Kan det vara till dagvatten?
Klicka här för att svara
