Hej,

tidigare ägaren har limmat fast toalocket på gästtoaletten och det ser riktigt ofräscht ut.
Någon som har tips på hur man skulle kunna få bort det?

TF9uszv.jpg

(är antingen lim eller silikon - går ej att fråga tidigare ägarna då de ej är i livet)

Är det silikon, så kan det gå att skära med en pianotråd. Limmat så är det beroende på vilken typ av lim som använts.

S
P Pinkmargera skrev:
Hej,

tidigare ägaren har limmat fast toalocket på gästtoaletten och det ser riktigt ofräscht ut.
Någon som har tips på hur man skulle kunna få bort det?

[bild]

(är antingen lim eller silikon - går ej att fråga tidigare ägarna då de ej är i livet)
har inget svar på frågan men vad sjutton är det jag ser på bilden? :D

• Gilla
  • Haha
cpalm och 8 till
  • Laddar…
Om locket är fastlimmat på toan förstår jag att det är ofräscht. ;) Skämt åsido, jag fattar inte heller vad jag tittar på. Kan du backa ett steg bakåt och ta ett nytt foto så kanske nån kan hjälpa dig.

• Gilla
itscire
  • Laddar…
Bilden visar ett av fästena där toalocket är limmat. Det ”skrovliga” man ser är ”limmet” men det ser riktigt ofräscht ut. Skall lägga upp en bättre bild.

om man använder limlösande medel - kan man skada porslinet då?

Är det möjligen nån seniorförhöjning?

P Pinkmargera skrev:
om man använder limlösande medel - kan man skada porslinet då?
Knappast, porslinet tål en hel del starka lösningsmedel.
Har du någon bättre bild av problemet?

Jag skulle nog vara beredd att testa med ganska starka medel och/eller försiktigt våld underifrån. Har du förresten kollat att det inte är en modell av toalock man skruvar fast underifrån?

Är det bara limresterna du vill få bort eller hela locket?

Det är alltså fästena till toalocket som är limmade fast på stolen. Dels har limmet ”läckt” utanför fästena vilket typ ser ut som urin , dels går locket (inklusive fästen) inte att lyfta av vilket försvårar rengöring.

Jag vill först få bort alla limrester men kan lika gärna tänka mig att byta hela locket.

Toalettsits med limrester runt fästen som påminner om urinfläckar, svår att ta bort för rengöring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
P Pinkmargera skrev:
Det är alltså fästena till toalocket som är limmade fast på stolen. Dels har limmet ”läckt” utanför fästena vilket typ ser ut som urin , dels går locket (inklusive fästen) inte att lyfta av vilket försvårar rengöring.

Jag vill först få bort alla limrester men kan lika gärna tänka mig att byta hela locket.

[bild]
Har du lossat på muttrarna undertill?

• Gilla
Thomas59
  • Laddar…
P Pinkmargera skrev:
Det kan ju faktiskt vara urin och inte lim som håller locket kvar.

• Haha
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.