Hej! Har fått mycket hjälp av andra trådar i denna sida och önskar hjälp denna gången också.
Min torktumlare har slutat fungera under en pågående torkning då plötsligt var den död, kontrollerade säkringen i elcentralen hemma, den fungerar, försökte flytta den till andra eluttag men den verkar helt död. Vad kan det vara för fel på den??
Min torktumlare har slutat fungera under en pågående torkning då plötsligt var den död, kontrollerade säkringen i elcentralen hemma, den fungerar, försökte flytta den till andra eluttag men den verkar helt död. Vad kan det vara för fel på den??
Moderator
· Stockholm
· 57 836 inlägg
När du säger död. Är det bara att den inte snurrar eller blåser luft? Finns det några kontrollampor, display?
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 210 inlägg
lars_stefan_axelsson skrev:
lars_stefan_axelsson skrev:
Och ett vanligt skäl till det är att kondensorn inte är rengjord. Så brukar du göra det
rengjorde den en gång i ett helt årlars_stefan_axelsson skrev:
du menar att det kan vara överhettningsskyddet som är trasig o behöver bytas? Hur vet jag att det är den?
Självbyggare
· Stockholm
· 8 592 inlägg
Moderator
· Stockholm
· 57 836 inlägg
Att kolla ev. temperatursäkring i tumlaren är nog ändå det första man bör göra. En temp säkring kan lösa ut utan att dte är ngt egentligt fel. Kan handla om att luftströmmen blivit blockerad av ludd. Jag skulle dock gissa att temp säkringen inte stänger av hela maskinen, utan bara bryter strömmen till värmeelementet i maskinen.
Annars, kolla ifall det finns ngn säkring inne i tumlaren. En sådan löser dock inte ut av sig själv, i så fall finns nog ett riktigt fel också.
Annars, kolla ifall det finns ngn säkring inne i tumlaren. En sådan löser dock inte ut av sig själv, i så fall finns nog ett riktigt fel också.
Redigerat:
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 210 inlägg
T Tonirz skrev:Hej! Har fått mycket hjälp av andra trådar i denna sida och önskar hjälp denna gången också.
Klicka här för att svara