Så här ser det ut just nu, Jag fyllde i mina blyertsmarkeringar med rött på datorn för att de ska vara lättare att se. Till vänster blir duschen(100cm långt streck) och till höger kommer ett kommod med handfat att vara(50cm långt streck). Det jag märkte är att det blir lite trångt att komma till toaletten. Antagligen skaffar jag rundade duschväggar så att framkomligheten blir bättre. Jag flytspacklade i helgen så därför sitter en reducering i avloppet för handfatet men det är ju bara att ta bort och sätta dit ett T-rör om jag behöver.

Rutan inuti hörnet där jag ska placera toaletten är 120x120cm. Frågan är om jag antingen ska placera toaletten så att den vetter mot kommodet eller om jag ska placera toaletten så att den vetter mot duschen. Om jag sätter den mot kommodet så har jag redan ett avlopp och det är inte speciellt mycket mer jobb, sätter jag den mot duschen så behöver jag göra en vägghängd toalett och dra avloppet så att det rinner ut på sidan tillsammans med handfatet. Men vad kan kännas mer naturligt och vad kommer ge bäst komfort och tillgänglighet.

IMAG0684.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vet du var golvvärmeslangarna går?

Går de verkligen ända ut mot väggarna och in i hörnet?

Kanske det går att bila upp från toalettavloppet och till väggen bredvid handfatsavloppet, och dra om toa-avloppet lite?

Jag tror inte det skulle se så konstigt ut med toaletten ansluten där röret kommer upp, men bilden kanske lurar mig.

Golvvärmen går överallt, till och med under toaletten. så jag vill inte ens försöka mig på att bila upp golvet.

Det här kan ju vara ett lysande tillfälle att bygga en toa-tron. Så varför inte höja golvet med 15 - 50 cm och sätta en stol värd en kung där? Då kan du sitta där och härska!

Annars kanske du kan bygga en snevägg och köra vägghängt där. Typ såhär:
Luxury-Modern-Toilet-Bathroom-Lighting.jpg
Skapa konto

lordmetroid skrev:
Så här ser det ut ...

[bild]
Tror ni det blir några problem om man sätter en vägghängd toalett under fönstret, bygger burken så att den överlappar hela vägen till höger och drar avloppet åt sidan 90cm?

Vad för material bör man bygga burken av?

Tror du inte att något sån't här skulle fungera?

toilet.jpg
Skapa konto

Annars får du bygga en platå att ha toan på.

Sista alternativet är ju att bila upp och sedan lägga en ny lågspännings golvvärme ovanpå tätskiktet, typ kelvin-sweden.

• toilet2.jpg
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.