1 996 läst ·
14 svar
2k läst
14 svar
Toa rinner?
Hej, min toalett har fått missfärgningar "plötsligt " längs med kanterna liksom i hörnen och ända ner till skålen.
Det rinner i ena hörnet medan den pumpar upp nytt vatten för att fylla tanken efter en spolning. Sen slutar det rinna när tanken fyllts upp.
Har nån en idé om varför?
Det rinner i ena hörnet medan den pumpar upp nytt vatten för att fylla tanken efter en spolning. Sen slutar det rinna när tanken fyllts upp.
Har nån en idé om varför?
Tack, jag hade lite misstanke att det kanske kunde vara nåt sånt.
Det verkar även som om flotttören är dålig.
Det kommer bubblor när jag pressar ner den under vatten.
Det verkar även som om flotttören är dålig.
Det kommer bubblor när jag pressar ner den under vatten.
Läste om ifall det bubblar när man pressar ner flotttören är den kass.
Bath deluxe är märket
Bath deluxe är märket
Om det börjar rinna efter men inte under cisternen fylls upp, så är det inlopps ventilen som läcker!
2 Typfel.
Det ena är att det byggt kalk på gångjärnet till armen till flötet, så den är trög och inte orkar trycka ner membran brickan som stänger för vattnet.
Det andra felet är själva ventildelen / gummibrickan är utsliten.
Det första är bara rengöring av kalk, det andra är att byta ventildelen. Några tior i kostnad.
2 Typfel.
Det ena är att det byggt kalk på gångjärnet till armen till flötet, så den är trög och inte orkar trycka ner membran brickan som stänger för vattnet.
Det andra felet är själva ventildelen / gummibrickan är utsliten.
Det första är bara rengöring av kalk, det andra är att byta ventildelen. Några tior i kostnad.
Det rinner under tiden det fylls på vatten i tanken.L Leif i Skåne skrev:Om det börjar rinna efter men inte under cisternen fylls upp, så är det inlopps ventilen som läcker!
2 Typfel.
Det ena är att det byggt kalk på gångjärnet till armen till flötet, så den är trög och inte orkar trycka ner membran brickan som stänger för vattnet.
Det andra felet är själva ventildelen / gummibrickan är utsliten.
Det första är bara rengöring av kalk, det andra är att byta ventildelen. Några tior i kostnad.
Sen upphör det
Jag har Mycket kalk i mitt vatten ska tilläggas.L Leif i Skåne skrev:Om det börjar rinna efter men inte under cisternen fylls upp, så är det inlopps ventilen som läcker!
2 Typfel.
Det ena är att det byggt kalk på gångjärnet till armen till flötet, så den är trög och inte orkar trycka ner membran brickan som stänger för vattnet.
Det andra felet är själva ventildelen / gummibrickan är utsliten.
Det första är bara rengöring av kalk, det andra är att byta ventildelen. Några tior i kostnad.
Det såg ut som små mögel blommor längs kanten i tanken. Vita.
Kanske kalk
Är det gamla grejor så är det nästan bara byte av ventildetaljer som hjälper.Joacimz skrev:
Av vilken anledning behöver du rengöra cisternen.
Klicka här för att svara
