Jag har en IFÖ toalettstol som krånglar. Det började sporadiskt men nu funkar det inte alls längre. Spolarknappen blir kvar nertryckt och kommer inte upp, då vattenbehållaren blir aldrig full. Det bara rinner vatten rakt igenom, ser det ut som. Man ser det i stolen.
Har haft vattnet avstängt en vecka då jag stod inte ut med ljudet. Nu när jag öppnade kranen då började den förstås fungera, så nu har jag ingen bild på spolarknappen när ena sidan är nere.
Hur fixar man detta?
Har haft vattnet avstängt en vecka då jag stod inte ut med ljudet. Nu när jag öppnade kranen då började den förstås fungera, så nu har jag ingen bild på spolarknappen när ena sidan är nere.
Hur fixar man detta?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Är problemet att knappen fastnar i nedtryckt läge?
Det kan bero på att knappen (hela innanmätet som hör till knappen) är sliten. Det finns reservdelar att byta med. Varken dyrt eller krångligt att byta.
Om det rinner utan att knappen är nedtryckt är det antingen flottören som inte åker upp eller bottenventilen som in stänger.
Oftast inte yatt fixa men lite krångligare.
Det kan bero på att knappen (hela innanmätet som hör till knappen) är sliten. Det finns reservdelar att byta med. Varken dyrt eller krångligt att byta.
Om det rinner utan att knappen är nedtryckt är det antingen flottören som inte åker upp eller bottenventilen som in stänger.
Oftast inte yatt fixa men lite krångligare.
Ibland räcker det att bara öppna upp och ruska lite på delarna och rengöra lite. Ibland får man byta innanmätet.
Knappen är nertryckt åt ena hållet av sig själv. Det är som att behållaren fylls inte upp. Normalt så känns det som att knappen flyter på vattnet när det är fullt, det blir liksom lite motstånd när man trycker och ska spola. Men när det är fel då ligger knappen bara slappt i hålet där den sitter. Man kan vicka på det åt båda hållen men det finns inget motstånd. Och det bara rinner vatten i flera timmar utan att behållaren blir full.Jiji skrev:
Är problemet att knappen fastnar i nedtryckt läge?
Det kan bero på att knappen (hela innanmätet som hör till knappen) är sliten. Det finns reservdelar att byta med. Varken dyrt eller krångligt att byta.
Om det rinner utan att knappen är nedtryckt är det antingen flottören som inte åker upp eller bottenventilen som in stänger.
Oftast inte yatt fixa men lite krångligare.
Jag vet inte heller hur man öppnar locket.
Ilona Autio skrev:
Knappen är nertryckt åt ena hållet av sig själv. Det är som att behållaren fylls inte upp. Normalt så känns det som att knappen flyter på vattnet när det är fullt, det blir liksom lite motstånd när man trycker och ska spola. Men när det är fel då ligger knappen bara slappt i hålet där den sitter. Man kan vicka på det åt båda hållen men det finns inget motstånd. Och det bara rinner vatten i flera timmar utan att behållaren blir full.
Jag vet inte heller hur man öppnar locket.
Klicka här för att svara