Hej!
ska isolera den låga väggen innan snedtaket börjar och undrar hur tjockt lager isolering ni skulle använt.
min första tanke var 1st 150mm skiva med vindpapp ytterst följt av 1st 45mm skiva. Men det kanske är för klent.
det är ett nybyggt hus med golvvärme och frånluftsvärmesystem.
ska isolera den låga väggen innan snedtaket börjar och undrar hur tjockt lager isolering ni skulle använt.
min första tanke var 1st 150mm skiva med vindpapp ytterst följt av 1st 45mm skiva. Men det kanske är för klent.
det är ett nybyggt hus med golvvärme och frånluftsvärmesystem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Menar du bara att isolera ca 120cm från golvbjälklag nu? Resten mot takstolarna/självs taket isoleras annorlunda? Om det bara är som jag tror på själva bilden tycker jag du bygger för mycket, du tappar mycket golv/boyta 
Taket isoleras tjockare och ska möta väggen i ovankant på den biten som syns i bild.
med detta upplägg så inkräktar jag inte alls på golvytan, mer än den nödvändiga 45x45 regeln för att skruva väggips i.
tanken var att, om det anses behövas, bygga ut mot utsidan med en 45x45 regel till (eller ka nske ännu mer?) Så att en 45mm skiva får plats innanför 150mm skivan. Typ
med detta upplägg så inkräktar jag inte alls på golvytan, mer än den nödvändiga 45x45 regeln för att skruva väggips i.
tanken var att, om det anses behövas, bygga ut mot utsidan med en 45x45 regel till (eller ka nske ännu mer?) Så att en 45mm skiva får plats innanför 150mm skivan. Typ
Klicka här för att svara
