4 613 läst ·
2 svar
5k läst
2 svar
tjära vägg under isodrän eller inte? (Hjälp!!!)
Mina murare hävdar att dom tänker tjära alla väggar under mark efter att dom har slammat dom. Jag hävdar att det ska dom inte göra eftersom jag köpt 50m2 isodränskivor som jag tänkte sätta där imorgon. I isodräns bruksanvisning har jag inte hittat nåt om att det ska tjäras utan snarare tvärtom. Det som står är ju att man ska ta bort gammal asfalt och dyligt och sedan att väggarna ska slammas.
Har jag eller murar-proffsen rätt?
Det är en suterängvägg med ca 1 meter till berg i bakkant ganska lik den bilden som finns i den andra tråden som hanldar om dränering av hus på berg. Största skillnaden är väl att jag tagit o ordentligt i nedkant och det alltså ligger dräneringslang i underkant på plattan.
Det är en suterängvägg med ca 1 meter till berg i bakkant ganska lik den bilden som finns i den andra tråden som hanldar om dränering av hus på berg. Största skillnaden är väl att jag tagit o ordentligt i nedkant och det alltså ligger dräneringslang i underkant på plattan.
Som jag har förstått det skall det inte tjäras, håller mao med dig. Däremot så kan man väl med fördel tjära hålkälen o klackenbmx skrev:Mina murare hävdar att dom tänker tjära alla väggar under mark efter att dom har slammat dom. Jag hävdar att det ska dom inte göra eftersom jag köpt 50m2 isodränskivor som jag tänkte sätta där imorgon. I isodräns bruksanvisning har jag inte hittat nåt om att det ska tjäras utan snarare tvärtom. Det som står är ju att man ska ta bort gammal asfalt och dyligt och sedan att väggarna ska slammas.
Klicka här för att svara