120 889 läst ·
1 143 svar
121k läst
1,1k svar
Tjänstledighet vid husbygge utan att tappa förskoleplats
Renoverare
· Stockholm
· 20 361 inlägg
Du tycker att det är lika illa att vara omoralisk som brottslig och tycker det är synd att man inte "åker dit på nåt brott" när man är omoralisk samtidigt som du inte kan säga att du vill att det ska vara brottsligt och straffbart att vara omoralisk.Dan1891 skrev:
Nej, du har uppfattat det helt fel. Det är lika illa att vara omoralisk, men det är inget brott i svensk lag.Lill72 skrev:
Så tycker jag.
Dan1891 skrev:
Okej det är inget brott i svensk lag men synd att man inte åker dit på nåt brott.Dan1891 skrev:
Tror att poängen är att den är olika för alla. Vissa tycker det är omoraliskt att bränna heliga skrifter, och andra tycker det är omoraliskt att förbjuda det. Vissa tycker det är omoraliskt med abort och andra att det är omoraliskt att förbjuda det. Vissa tycker utomäktenskapligt sex är omoraliskt och andra inte. Osv.Dan1891 skrev:
Tråkigt att bli anklagad för att inte förstå ordet moral och kunde inte hålla mig från att ge tillbaka tyvärr. Lågt av mig. Det var inte min intention att vara elak mot Dan.
Att motverka välfärdsbrott är alltid välkommet, att moralisera över andras val att lagligt nyttja välfärd en annan sak.
Jag accepterar att olika människor har olika moraliska kompasser och är inte särskilt sugen på att ha moralväktare.
Att motverka välfärdsbrott är alltid välkommet, att moralisera över andras val att lagligt nyttja välfärd en annan sak.
Jag accepterar att olika människor har olika moraliska kompasser och är inte särskilt sugen på att ha moralväktare.