120 890 läst ·
1 143 svar
121k läst
1,1k svar
Tjänstledighet vid husbygge utan att tappa förskoleplats
Du menar frugan?H hellem skrev:
Jorå, tebax nu för ett kort pass i mitt jobb som kåsör efter ett arbetspass i mitt jobb som maskinförare och trädgårdsmästare. Sen blir det att kila iväg till jobbet som kock, matrecensent och diskare. Sen kanske ett jobbpass som snickare, betongare, projektledare och inköpare.
Sen vila för att i morgon bitti ta ett snabbpass på jobbet som barberare och tandhygienist. Önskar att man hade haft lite mer tid att ägna sig åt min karriär som filmrecensent, proffsidrottare och professionell e-sportare. I stället blir det nog några kvällspass på jobbet som lokalvårdare, tvätteriarbetare, fönsterputsare och personal shopper.
Renoverare
· Stockholm
· 20 380 inlägg
Det är inte ett skattebrott. Ett skattebrott kan det enbart vara om du försökt dölja något.C cpalm skrev:
Du kan göra avdrag hej vilt, så länge det bokförs är det inte fråga om skattebrott.
Jättekul! Men du måste hålla med om att det är en ganska tydlig skillnad på hushållsarbete som är flyktigt och inte genererar något beständigt värde och bostadsbyggande som skapar ett varaktigt kapitalvärde som genererar långvariga skatteintäkter och andra samhällsvinster över tid.C cpalm skrev:Du menar frugan?
Jorå, tebax nu för ett kort pass i mitt jobb som kåsör efter ett arbetspass i mitt jobb som maskinförare och trädgårdsmästare. Sen blir det att kila iväg till jobbet som kock, matrecensent och diskare. Sen kanske ett jobbpass som snickare, betongare, projektledare och inköpare.
Sen vila för att i morgon bitti ta ett snabbpass på jobbet som barberare och tandhygienist. Önskar att man hade haft lite mer tid att ägna sig åt min karriär som filmrecensent, proffsidrottare och professionell e-sportare. I stället blir det nog ett pass på jobbet som lokalvårdare, tvätteriarbetare, fönsterputsare och personal shopper.
Renoverare
· Stockholm
· 20 380 inlägg
De tänker inte så. De tänker, ingen ska med.H hellem skrev:
Sedär! Ett fullständigt begripligt inlägg! Fantastiskt.H hellem skrev:
Jo. Det är skillnad på att bygga ett hus och att städa detsamma. Men någon vidare nyhet, är det inte.
Minnie
Ja det känns skönt att vara en av de få som har begripliga inlägg.Minnie Mesola skrev:
Ganska många inlägg går i och för sig över de flesta deltagarnas huvuden.
Håller med om att det inte är en nyhet, det borde vara helt självklart. Men det verkar vara sport i att ignorera fakta.