Dan1891 Dan1891 skrev:
Nej, det var inte alls det jag menade i mitt inlägg.
Det var innebörden.

H hellem skrev:
Det var innebörden.
Då tolkar du det helt fel i så fall.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Då tolkar du det helt fel i så fall.
Jag tolkar det som så att du tycker de som vill försörja sin familj med en bostad borde skämmas om de bygger den själv.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
C
H hellem skrev:
Hur är det med ditt upplägg med din arbetsgivare?
Du menar frugan?

Jorå, tebax nu för ett kort pass i mitt jobb som kåsör efter ett arbetspass i mitt jobb som maskinförare och trädgårdsmästare. Sen blir det att kila iväg till jobbet som kock, matrecensent och diskare. Sen kanske ett jobbpass som snickare, betongare, projektledare och inköpare.

Sen vila för att i morgon bitti ta ett snabbpass på jobbet som barberare och tandhygienist. Önskar att man hade haft lite mer tid att ägna sig åt min karriär som filmrecensent, proffsidrottare och professionell e-sportare. I stället blir det nog några kvällspass på jobbet som lokalvårdare, tvätteriarbetare, fönsterputsare och personal shopper.

• Haha
  • Gilla
erik_83 och 4 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Åfan.
Men du inser kanske att med ett "upplägg" i botten är risken att påföljden blir värre än att avdragen underkänns? Att det kan vara ett skattebrott? Även om man anser att man gjort sig förtjänt av pengarna genom att betala in en massa skatt...
Det är inte ett skattebrott. Ett skattebrott kan det enbart vara om du försökt dölja något.
Du kan göra avdrag hej vilt, så länge det bokförs är det inte fråga om skattebrott.

C cpalm skrev:
Du menar frugan?

Jorå, tebax nu för ett kort pass i mitt jobb som kåsör efter ett arbetspass i mitt jobb som maskinförare och trädgårdsmästare. Sen blir det att kila iväg till jobbet som kock, matrecensent och diskare. Sen kanske ett jobbpass som snickare, betongare, projektledare och inköpare.

Sen vila för att i morgon bitti ta ett snabbpass på jobbet som barberare och tandhygienist. Önskar att man hade haft lite mer tid att ägna sig åt min karriär som filmrecensent, proffsidrottare och professionell e-sportare. I stället blir det nog ett pass på jobbet som lokalvårdare, tvätteriarbetare, fönsterputsare och personal shopper.
Jättekul! Men du måste hålla med om att det är en ganska tydlig skillnad på hushållsarbete som är flyktigt och inte genererar något beständigt värde och bostadsbyggande som skapar ett varaktigt kapitalvärde som genererar långvariga skatteintäkter och andra samhällsvinster över tid.

• Haha
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
H hellem skrev:
Jättekul! Men du måste hålla med om att det är en ganska tydlig skillnad på hushållsarbete som är flyktigt och inte genererar något beständigt värde och bostadsbyggande som skapar ett varaktigt kapitalvärde som genererar långvariga skatteintäkter och andra samhällsvinster över tid.
De tänker inte så. De tänker, ingen ska med.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Minnie Mesola
H hellem skrev:
Sedär! Ett fullständigt begripligt inlägg! Fantastiskt.
Jo. Det är skillnad på att bygga ett hus och att städa detsamma. Men någon vidare nyhet, är det inte.

Minnie

• Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
H hellem skrev:
Jag tolkar det som så att du tycker de som vill försörja sin familj med en bostad borde skämmas om de bygger den själv.
Nej, inte alls så. Du får nog läsa en gång till vad jag skrev.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Minnie Mesola Minnie Mesola skrev:
Sedär! Ett fullständigt begripligt inlägg! Fantastiskt.
Jo. Det är skillnad på att bygga ett hus och att städa detsamma. Men någon vidare nyhet, är det inte.

Minnie
Ja det känns skönt att vara en av de få som har begripliga inlägg.

Ganska många inlägg går i och för sig över de flesta deltagarnas huvuden.

Håller med om att det inte är en nyhet, det borde vara helt självklart. Men det verkar vara sport i att ignorera fakta.

• Haha
kashieda
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Nej, inte alls så. Du får nog läsa en gång till vad jag skrev.
Jag tycker du kan läsa vad som sagts av de allra flesta här och sedan dra en logiskt slutsats till vad innebörden av vad du själv sagt blir i den kontexten.

H hellem skrev:
Jag tycker du kan läsa vad som sagts av de allra flesta här och sedan dra en logiskt slutsats till vad innebörden av vad du själv sagt blir i den kontexten.
Nu förstår jag inte alls vad du menar?

• Gilla
Minnie Mesola och 1 till
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Nu förstår jag inte alls vad du menar?
Glöm det. Du behöver inte anstränga dig.

H hellem skrev:
Glöm det. Du behöver inte anstränga dig.
Jag tror att du har missat poängen helt med mitt inlägg, så jag förstår inte varför du fortsätter prata om detta med mig?

• Gilla
  • Älska
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Med argument för och emot att utnyttja vårt välfärdssytem
Det intressanta här är om man menar att utnyttja välfärdssystemet på ett lagligt/olagligt sätt eller om man menar moraliskt/omoraliskt.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.