Majgårdarna
Nu är sommaren kommer kanske det är kanske fler än jag som vill ha lite grund värme i källaren och på toaletterna.
Om man har en ThermOmatic CBJ kan detta lösas så här.
64820111040481923.jpg
Byglar man dom två tåtarna där det står konstant data så kommer CBJ strunta i rumsgivaren och skicka ut en konstant temp som du ställer med Max temp vredet på CBJ.
Här ser man tåtarna byglade
c482011104232920e.jpg

Jag har stängt av elementen i bostadsdelen och kör ut 26 grader i källaren och på toaletterna.

Redigerat:
  • Gilla
astf7 och 1 till
  • Laddar…
Som rubriken säger; underbartd^_^b
Gillar även vad du använt till bygel;)

Majgårdarna
Jag får nog löda på en snygg kontakt någon gång. Sommarläge och vinterläge :)

Men om du vrider upp rumsgivaren på högsta så blir det väl samma sak? (om du samtidigt har max framledning på 26C° )

Är det inte lite konstigt att tillverkaren inte tänkt på detta och gjort en slags ströbrytare eller nåt. Det ska till en entusiast som intresserar sig för hur saker o ting funkar och löser problemet.(jag vet inte ta inte illa upp Andreas, gissar bara)

Majgårdarna
Jonas_Olofsson skrev:
Men om du vrider upp rumsgivaren på högsta så blir det väl samma sak? (om du samtidigt har max framledning på 26C° )
Jo det blir samma sak. Inlägget var mest för att visa vad dom två tåtarna var till för.
Det kan väl inte bara vara jag som har legat sömnlös och grubblat över det ?

Plocka en bygel från ett gammalt datormoderkort eller från baksidan av en gammal cdrom/dvd eller hårddisk.
Den passar perfekt över de två stiften.

Hadde i utgangspunktet tenkt på fulltemp ut på varmekretsen til vifte konvektorene, men lurer på om det ikke er lurt og koble på en ThermOmatic CBJ RS og en Shunt ESBE 25-10 CU28?
Greit å ligge på ca 30 grader ut på varmekretsen om sommeren, og kanskje opp mot 60 om vinteren så lenge tempen i tankene er høy nok.
Vilke erfaringer har dere med systemet?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.