3 714 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Tips plejd vid utanpåliggande installation
Jag tänkte fräscha upp i två rum hemma men funderar på att hålla det på lite mer lightnivå och inte spåra ur för slang och dosor utan bygga mestadels utanpåliggande installation, har inga problem med lite kulo i en gammal kåk men går det att få plats med plejdpuckar i kopplingsdosor alternativt bakom strömbrytare eller behöver man nån ytterligare förhöjningsram och sånt som bygger iväg ytterligare?
Har kört allt infällt i kök, badrum och övrigt hittills så har lite dålig materialkännedom om utanpåliggande material.
Har hittills kört på exxact och tänkte nog fortsätta på det.
Eller ska jag bara släppa idén och spåra för slang och dosor?
Tips och bilder mottages tacksamt
Har kört allt infällt i kök, badrum och övrigt hittills så har lite dålig materialkännedom om utanpåliggande material.
Har hittills kört på exxact och tänkte nog fortsätta på det.
Eller ska jag bara släppa idén och spåra för slang och dosor?
Tips och bilder mottages tacksamt
Hej. Jag tror (men vet ej) att till exempel en ctr-puck får plats i en utanpåliggande kopplingsdosa utan plintar. Kan det vara ett alternativ?
Jag tror mig minnas att Plejd har någon sorts dosa i sitt sortiment, som jag gissar är för utanpåliggande montage.
Jag tror mig minnas att Plejd har någon sorts dosa i sitt sortiment, som jag gissar är för utanpåliggande montage.
Mja den kanske går in i en kulodosa tom. Jag har satt en ctr i en ip56 dosa utan mittpost tidigare men en sån vill jag ogärna ha i möblerade rum😆 Plejds dosa har jag bara sett på bild men blir inte övertygad varför jag ska välja den istället för nån annan dosa.. lite ful är den me, va dom tvungna å prägla en logga i den…
Plejd har en egen monterinsdosa
Plejd MNT-02 Monteringsdosa
C:a 40-49kr bara GooglaEn plejd får plats bakom en brytare om den sitter i en förhöjningsram som är 35mm. Om du har en infälld dosa med bra plats kan du trycka in den där istället och komma undan med en 22mm hög förhöjningsram alternativt en vanlig utanpåliggande brytare (själva tycker jag att vanlig brytare i förhöjningsram är snyggare)F felbjo skrev:Mja den kanske går in i en kulodosa tom. Jag har satt en ctr i en ip56 dosa utan mittpost tidigare men en sån vill jag ogärna ha i möblerade rum😆 Plejds dosa har jag bara sett på bild men blir inte övertygad varför jag ska välja den istället för nån annan dosa.. lite ful är den me, va dom tvungna å prägla en logga i den…
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Tips på att tänka på vid köp av solceller & batterier
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Tips altan vid källarfönster
Altan & Uteplats -
Tips vid installation av vattenburen golvvärme - flytspackla vs EPS?
Golv -
Tips på avloppslösning, källare. Golvbrunn eller inte vid flytt av TM.
Tvättstuga -
Avtalsservitut - tips kring giltighet - hur går vi vidare?
Juridik