Hej. Jag vill koppla ihop T röret med kulventilen som på bilden. T kopplingen har 22mm klämring anslutning och kulventilen R32 gänga.

ett alternativ är att montera en bit 22 mm kopparrör i T kopplingen men finns det sen en klämrings övergång till R32? Jag hittar inget iaf så tacksam för hjälp

• Bilden visar en mängd anslutningsdetaljer för slangar monterade på ett fordon, inklusive en kran och mässingskopplingar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
nimhed nimhed skrev:
[länk]

[länk]

Dessa två borde väl fixa det.
tack ska du ha

nimhed nimhed skrev:
[länk]

[länk]

Dessa två borde väl fixa det.
har du också koll på vilken stödhylsa man ska ha till mjuk kopparrör med ytterdiameter 10mm och innerdiameter 6,5mm. Jag har både 10-08 och 10-1 men ingen av dom passar i så ska man behöva slå i dom?

T Toddep skrev:
har du också koll på vilken stödhylsa man ska ha till mjuk kopparrör med ytterdiameter 10mm och innerdiameter 6,5mm. Jag har både 10-08 och 10-1 men ingen av dom passar i så ska man behöva slå i dom?
Om du åker till en butik, är det väl enklast att ta med sig en rörstump.

Rickard.
T Toddep skrev:
Man måste avgrada ordentligt för att få i stödhylsan.

Vad jag vet finns inget mjukt kopparrör med 10mm utvändigt och 6.5mm invändigt utan det bör vara runt 8.

• Gilla
newbee
  • Laddar…
Ska det vara 10 eller 22 mm kopparrör?

useless useless skrev:
Ska det vara 10 eller 22 mm kopparrör?
detta gäller ett annat rör än jag skrev om innan och här gäller 10mm mjukt kopparrör. Vad betyder beteckningen för stödhylsa nör det står 10-08 och 10-1?
Innerdiameter på kopparröret är 6,5mm. Ska man behöva slå in stödhylsan?

Rickard. Rickard. skrev:
Man måste avgrada ordentligt för att få i stödhylsan.

Vad jag vet finns inget mjukt kopparrör med 10mm utvändigt och 6.5mm invändigt utan det bör vara runt 8.
jag mäter och skickar bild ikväll

Rickard.
T Toddep skrev:
detta gäller ett annat rör än jag skrev om innan och här gäller 10mm mjukt kopparrör. Vad betyder beteckningen för stödhylsa nör det står 10-08 och 10-1?
Innerdiameter på kopparröret är 6,5mm. Ska man behöva slå in stödhylsan?
0.8 och 1 är godstjockleken på kopparröret i millimeter. Är det så att du faktiskt har 1.75mm godstjocklek kan du skita i stödhylsan.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.