Mikael_Swe skrev:
Föreningen har som avsikt att gå över till varmvatten element.
Om detta är i någorlunda närtid skulle jag inte krångla till det utan bar välja den list som jag vill ha och klamra kabeln ovanpå listen. Många gånger kan jag tycka att en kabelkanal stör minst lika mycket som en snyggt klamrad kabel. Fräsa in kabeln hade jag kanske gjort om det var för "alltid", men ska det ändå bytas ut mot vattenburen värme vet jag inte om det är värt arbetet.
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Kicken skrev:
Japp
Det blir snyggt? Har du gjort det själv? Jag har svårt att se det funka.
 
Alfredo skrev:
Om detta är i någorlunda närtid skulle jag inte krångla till det utan bar välja den list som jag vill ha och klamra kabeln ovanpå listen. Många gånger kan jag tycka att en kabelkanal stör minst lika mycket som en snyggt klamrad kabel. Fräsa in kabeln hade jag kanske gjort om det var för "alltid", men ska det ändå bytas ut mot vattenburen värme vet jag inte om det är värt arbetet.
När jag fråga kunde de inte svara. Men då föreningen betalar för elen så finns det ekonomiska motiv till att det faktiskt blir gjort. I kontrast till kosmetiska justeringar som de inte sparar pengar.
 
Mikael_Swe skrev:
Det blir snyggt? Har du gjort det själv? Jag har svårt att se det funka.
I förra lägenheten jag renoverade så hade dom dragit vattenrören till radiatorerna på likande vis.
Där satte jag en 40x20 först och sen en vanlig 70mm hög golvlist på så att övre kanten kom på samma höjd, Jag tyckte det blev så snyggt det kunde bli.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.