Hej! Har lagt golvvärme precis och nu funderar jag på vad vi ska ha för golv! Det är i ett vardagsrum med vit pärlspont på väggar och tak och en fin kakelugn som är vit med lite lila blommor på...

Nu vill vi gärna ha ett lite antikt golv eller ett golv som kan passa till rummet...

Gärna vitt...

Vart finns detta att få tag på till bra priser?

Såpat trägolv? Inte vitt men ljust. Eller målat golv om ni verkligen vill ha vitt.

Snakeunk : Det är ingen bra idé, vi ville ha det från början men i och med golvvärmen är det uteslutet... Dels för att det bör skruvas och dels för att det spricker o bildas stora springor, så med 100% säkerhet måste man byta ut träet då och då, och det är inget vi har lust med....

Ok, jag kan inget om golvvärme. Då får det väl bli sten, klinker eller golvtegel. Finns ju linoleum också men jag gissar att det inte är det ni vill ha. Ett ljust golvtegel hade jag nog valt i v-rummet om trägolv var uteslutet.

Själv tycker jag basecos antik vita golv som är struktur borstat så att det dels blir en hårdare yta men också framhäver träets ådring är supersnyggt, finns i olika tjocklekar och kan hellimmas utan att skruva fast då med en större springa mot väggar dvs grövre socklar behövs då.

Detta golv är ju inte jättebilligt men är det "bara" ett rum som ni ska lägga golv på så kan det kanske vara värt sitt pris.

Allt beroende på eget tycke och smak samt underlag, antar kanske att ni har lagt in fräst spångolv som slingorna ligger i, då finns ju även lamellparkett som ett alternativ.

Länk till baseco --> http://www.baseco.se/Default.asp?path=22848%2C22811%2C22815%2C22837&pageid=34846

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.