Jag har lagt ett nytt grangolv i sovrummet. Av olika anledningar som jag inte vill gå in närmare på så visade det sig att vissa av brädorna kupade sig under torkningen. Jag behöver nu slipa ner de vassa kanterna och måste därför slipa hela golvet då det är hyvlat just nu.
Jag är dock orolig för om allt ska slipas ner plant så kommer det bli för lite trä kvar där det ställt sig upp som värst. Jag tänkte därför först slipa ner det värsta med en edge golvslip och sedan gå efter med en liten slip mitt på vissa av brädorna bara för att få samma yta på hela brädorna. Golvet behöver därmed inte bli helt platt. Det handlar om 15 kvm. Målet är att sen göra ett gammaldags skurgolv av det hela och lite ojämnheter blir bara charmigt om bara det inte är vassa kanter.
Någon som har tankar eller tips om det hela? Finns det någon bra slip med typ en kudde på etc som kan slipa lågpunkten på brädorna?
Observera att golvet är nytt och oskadat så mitt på brädorna är det bara precis ytan som ska slipas lätt med typ ett 120 papper.