Sedan ett drygt år har vi problem med råttor i och utanför vår villa. De har härjat i innerväggar, innertak och krypvind. Varje gång vi tror att vi blivit av med dem, hittar de nya ställen att ta sig in på. Vi har nu fångat ca 30 råttor i fällor. Anticimex har varit här ett 10-tal gånger. De kommer med gift, fällor och råd och kan bara konstatera att vi haft extrem otur. Vi bor i tätbebyggt område, i en förort till Stockholm. Vad jag vet är det ingen granne som har samma problem. Vi har filmat våra rör, de är hela. Vi hade nu i fem veckor bara fångat ngn råtta utomhus, inte hört dem, men nu är de tillbaka igen. Jag tror att de tar sig in via taket denna gång. Jag vet inte varför de så gärna vill ta sig in i vårat hus, det är obegripligt. Vi har redan lagt ut massor av pengar på tätning, jag har köpt filmkamera för att kunna filma var de tar sig in. Jag är verkligen beredd att betala för att bli av med dessa djur för gott, men behöver tips på en bra firma. All denna råttbekämpning har tagit så mycket energi och det var länge sen jag sov en hel natt. Jag tror inte ens att vi vill bo kvar i huset, men för att sälja måste vi bli kvitt råttorna...