P Pagno skrev:
[länk]
Annars går det med dessa, eller liknande.
Mvh P-A
Lustigt att du nämner just dem, just nu, för tidigare i dag gick jag runt inne på Byggmax och kikade på lister liknande dem och funderade över hur jag skulle kunna använda dem. Så de finns med i tankarna! :) Tack för tips.

• Gilla
Pagno
  • Laddar…
Varför göra det så svårt om ni ändå ska dränera inom en snar framtid? Köp OSB skivor som du målar i valfri färg och fäster emot väggen. När ni har dränerat tar ni ner dom och slänger skiten.

F Finndjävel skrev:
Varför göra det så svårt om ni ändå ska dränera inom en snar framtid? Köp OSB skivor som du målar i valfri färg och fäster emot väggen. När ni har dränerat tar ni ner dom och slänger skiten.
Det är så här tankarna går nu, att göra i stil med som jag säger. Jag ser det inte som ett jätteprojekt, det är enkelt gjort. Målad OSB-skiva i all ära, men oavsett vad man sätter upp, som sitter kvar, kommer det att stänga inne fukt i onödan. Eller inte stänga inne helt, eftersom det även i det exemplet är öppet runt om, men det skulle bli klart fuktigare bakom skivan än med min tanke. Jag vill helt enkelt kunna ta bort "väggen" för totalt fri ventilation. Skulle jag mot förmodan ändå göra något som sitter fast så kommer det inte att vara en hel skiva, utan mer som ett elementskydd eller liknande, så att luft kan passera inte bara under-bakom-ovan utan också rakt igenom.

Vad gäller dräneringen så vore det att föredra att göra det helst härom året, men verkligheten säger mig tyvärr att det kanske inte kommer att ske varken nästa år eller det därpå. Min tillfälliga lösning riskerar därför att bli relativt långvarigt tillfällig...

En annan tanke kan kanske vara aktuell i ditt fall, det finns ventilerade väggsystem som med fördel sitter kvar efter dränering, då har du dubbel säkerhet.

Mvh P-A

• Gilla
vetgirig_
  • Laddar…
V vetgirig_ skrev:
Min tillfälliga lösning riskerar därför att bli relativt långvarigt tillfällig...
Haha. Har själv problemet att mina tillfälliga lösningar brukar bli ganska permanenta.
Annars finns det ju möbelrör i alla möjliga olika dimensioner som du kan använda som reglar.

• Gilla
vetgirig_
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.