Byggahus.se

Tips på Rail dogs / bench dogs i Europa, marxing.de

1. J
    Medlem Nivå 1
    Jag ville ha ett par qwas rail dogs till mitt MFT bord men tyckte det blev oskäligt dyrt att beställa från USA. Efter lite surfande snubblade jag över http://marxing.de/ som säljer egenproducerade bench dogs till ett bra pris. Jag beställde ett par rail dogs och som första svenska kund fick jag med ett par standard promotion bench dogs för att testa och blev väldigt glad för det. Bench dogs'arna är väldigt fint gjorda och kan fås i olika gängningar. Jämfört med mina veritas parf dogs sitter de här mycket bättre i hålen och något glapp finns inte alls.

Hemsidan är på Tyska så man får använda google translate. När man vill beställa mailar man till Henry som är mycket trevlig och lätt att ha och göra med. Det enda irriterande är att jag nu måste byta ut alla mina bench dogs till marxing dogs eftersom jag tycker dem är bättre.

/ Jazzpolisen

2. B
    Hobbysnickare · Nivå 14
    Tack för tipset, har liknande dogs köpta av en medlem här på forumet som var väldigt aktiv för ett tag sedan i alla fall (lagom kryptiskt?).

Priset verkar vara ganska bra men kanske lite synd att man måste köpa helt set - finns det inte mindre satser?

3. Masses
    Medlem · Nivå 13
    Nejdå jag är kvar... (y)

4. P
    Medlem · Nivå 14
    OK, vad är den allmänna meningen om dogs till MFT?

Jag står i begrepp att beställa Parf-dogs efter att ha läst övervägande positiva recensioner om dem och har nog helt valt bort Qwas-dogs. Och här kommer ytterligare ett alternativ... Och det finns ju faktiskt annat att välja på också.

Det vore intressant om de som har egna erfarenheter av olika dogs kunde tänka sig att delge dem, med för- och emot-argument. Det kunde bli viss ledning för oss som inte kommit till skott än.

Tach för hjälpen i förhand!
    //Ronnie

5. J
    Medlem Nivå 1
    Badtastex:
    Jo man kan köpa en och en on man vill, man går in i menyn - produkte / einzelteile så kommer det upp vad dem kostar och hur man kan gänga dem osv

Pysslarn:
    Jag har köpt parf dogs från axminster tidigare och dem är väldigt fina absolut men det finns bara 2 varianter och inga rail dogs. Marxing har ett stort utbud av modeller inklusive rail dogs. Jag hade köpt därifrån helt enkelt för dem blir billigast om man vill ha rail dogsen också. Parf dogsen är gjorda i stål och Marxings är gjorda i aluminium. Kvaliteten är utmärkt på båda. I mitt bord passar marxings tightare än parf dogsen vilket jag gillar bättre. Jag betalade 11 Euro i frakt.

/Jazzpolisen

6. J
    Medlem Nivå 1
    Tack för tipset! Baspaketet med extra finesser är nu beställt! Har spanat på såna här produkter länge nu men att beställa från USA känns lite svajigt!

/Jerker

7. J
    Medlem Nivå 1
    Hej Jerker63,

Kul att vara till hjälp. Hoppas du blir nöjd med dem! :)