Välj 19 tum eftersom du inte har brist på plats.

• Gilla
Lilllen och 1 till
  • Laddar…
Suck..
Jag som tänkte ut något vettigt, men så klart ni har rätt, borde gå upp en större variant för att enklare få ihop allt.

Priset skiljer sig inte mycket och kanske helt enkelt blir smidigare/enklare med 19"

• Gilla
Lilllen och 2 till
  • Laddar…
Många verkar nöjda med digitus grejer, är det något att ha?

Tänkte deras skåp och patchpanel framförallt, men behöver givetvis en switch också

Som sagts 19" självkalrt.
Köp en 24p patchpanel direkt. Ingen direkt prisskillnad, det kommer alltid till något man inte tänkte på.

Sen hade jag gått upp på 9HE om du ändå har plats. Man behöver lite luft också om det sakll gå att komma åt.
Sen kommer någon extra utrustning man inte tänkte på. 6 He funkar men på snöret. 1 luft längst upp, sen 1x patchpanel, 1xswitch direkt under., 1x Luft, 1xhylla. 1 he reserv.

• Gilla
bergquist och 1 till
  • Laddar…
M mojjen skrev:
Som sagts 19" självkalrt.
Köp en 24p patchpanel direkt. Ingen direkt prisskillnad, det kommer alltid till något man inte tänkte på.

Sen hade jag gått upp på 9HE om du ändå har plats. Man behöver lite luft också om det sakll gå att komma åt.
Sen kommer någon extra utrustning man inte tänkte på. 6 He funkar men på snöret. 1 luft längst upp, sen 1x patchpanel, 1xswitch direkt under., 1x Luft, 1xhylla. 1 he reserv.
vilket djup tycker du man ska ta ?
är detta något du tänker. https://www.amazon.se/-/en/Digitus-Cabinet-Inches-Unmounted-RAL7035/dp/B00NIYZK3W?th=1

B bergquist skrev:
Jag ska dra kabel både invändigt och utvändigt så kan ni rek. Bra installationskabel för detta?

Ska jag ha cu eller cca för detta?
Inomhus egentligen vilken Cat6 som helst.

Utomhus bör du ta höjd för solljus/UV om den ska sitta tex på en vägg.

cca (kopparklädd alu) är inte standardiserat. Jämför med tex köpa en telefonladdare på wish jämfört med en CE märkt från Samsung

H Hajjen skrev:
Jag har denna öppna från Kjell. Den gör sitt jobb och det finns även hylla att köpa till för t.ex router. [länk]
Skogspromenix Skogspromenix skrev:
Inomhus egentligen vilken Cat6 som helst.

Utomhus bör du ta höjd för solljus/UV om den ska sitta tex på en vägg.

cca (kopparklädd alu) är inte standardiserat. Jämför med tex köpa en telefonladdare på wish jämfört med en CE märkt från Samsung
ok, tack!
Då tar jag och satsar på CU för både inne och ute, men då två olika kablar för att klara UV utomhus.

Jag har förstått att en installationskabel mellan patchpanel och nätverksuttag inte är samma som de man sätter kontakt på?

H Hajjen skrev:
Jag har denna öppna från Kjell. Den gör sitt jobb och det finns även hylla att köpa till för t.ex router. [länk]
jag har kollat på den också, kan köpa en sådan 4 eller 6u sedan investera i en till om jag måste senare.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.