Byggahus.se
B
Hej

Söker ledlist att sätta i staketet runt uteplatsen. Har försökt leta men hittar inga paket som uppfyller mina önskemål, och jag är inte helt säker på vad som passar till vad när det gäller lösa komponenter.

* Behöver led-list, totalt 12 m. Helst vill jag ha en RGBW list, alltså en som kan lysa i flera färger + vitt.
* Förlängningssladd ~10 m.
* Någon form av drivdon som kan styras med mobil-app. Gärna genom något etablerat system som Plejd eller liknande.

Allt kommer att monteras på följande vis:

(Vägguttag) - Förlängningssladd - 2 m ledlist - 90 gradersböj - 7,6 m ledlist - 90 gradersböj - 1,2 m ledlist.

Helst skulle jag vilja göra det som fast installation, dvs att sladden går rakt in i väggen. Får man göra så?

Alla tips mottages varmt :)

Bästa svaret

B
Jag kan nu svara på min egna fråga. Efter ett antal timmars googlande fick jag ihop följande varukorg:

Skärmbild av en online kundvagn med olika belysningsprodukter och smarta hem-enheter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fick prylarna idag och testade att hänga upp dem: (tänkte fästa dem snyggare på undersidan av den översta ribban, möjligtvis fräsa ur ett spår att peta ner den i)

Blå LED-ljusslinga upphängd på ett trästaket med byggnader i bakgrunden på kvällen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det är definitivt inte den enda lösningen på problemet, och säkert inte heller den bästa, men det funkar och jag tänkte att det kan vara kul att dela med sig ifall någon skulle vilja göra något liknande i framtiden :)

• Gilla
Snubblare
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.