Slår ett slag för HÅG Capisco 8106

H%C3%A5g-Capisco-8106-gr%C3%A5.jpg

Mycket bekvämare än den ser ut.
Jag tenderar till att glida ner på vanliga kontorsstolar, men denna håller man sig i "korrekt" sittställning

• Gilla
Jetkokos
  • Laddar…
Jetkokos Jetkokos skrev:
Hjulen trycker man in som på vanliga kontorsstolar av denna typ, men enligt den engelska sidan passar tassarna även till 119. Du får väl köpa en svankkudde och så är det klart. :D

De har ju 30 års garanti. Vem vet hur stor du kan bli om 10 år.
Nice kanske får bli en sådan ska kolla vilken Svensson som har den för provsittning

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nice kanske får bli en sådan ska kolla vilken Svensson som har den för provsittning
Länna hade någon av dessa i somras (eller om det var i våras :thinking:), kolla där annars.

P
Min kontorsstol, svinsnygg 30 år gammal har börjat ge upp :/

[bild]

Skulle behöva en, har ni tips? Sambon gillade denna, men tycker den ser för fluffig ut :p

[länk]
Din befintliga stol, är den original? Ser ut som en Lindau/Blå station men har aldrig sett den med armstöd?

mowatom skrev:
Din befintliga stol, är den original? Ser ut som en Lindau/Blå station men har aldrig sett den med armstöd?
Jag fick den av mina päron när jag var barn. Från Jack Ahlström möbler. Vet inte vad för designer det är faktiskt. :)

Detta är enda märket jag kan hitta

Närbild av ett tillverkarmärke från Jack Ahlström möbler tryckt på trä.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
1
  • Laddar…
P
Jag fick den av mina päron när jag var barn. Från Jack Ahlström möbler. Vet inte vad för designer det är faktiskt. :)

Detta är enda märket jag kan hitta

[bild]
Ja, det var en Blå station. Kul, jag har aldrig sett den med armstöd. Har en hel del från dom, klart roliga möbler. Vid skrivbordet kör jag dock denna:
Designersk kontorsstol i brunt läder med nitar och kromad fot framför ett fönster och ett skrivbord.
Skapa konto

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
mowatom skrev:
Ja, det var en Blå station. Kul, jag har aldrig sett den med armstöd. Har en hel del från dom, klart roliga möbler. Vid skrivbordet kör jag dock denna:
[bild]
Den var lite steampunk :)

Googlade lite och det verkar vara Börge Lindau och det låter bekant. Dessa är det

Tre retro stolar med steampunk-stil av Börge Lindau med metallunderrede och träryggar.
Skapa konto

P
Den var lite steampunk
Haha, ja faktiskt. Det är ju en fulkopia/upphottad Arne Jacobsen "Svanen" kan jag tycka. Tror tom den heter "The swan" Skamligt egentligen:cry:

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
mowatom skrev:
Haha, ja faktiskt. Det är ju en fulkopia/upphottad Arne Jacobsen "Svanen" kan jag tycka. Tror tom den heter "The swan" Skamligt egentligen:cry:
Aj, aj. Fast så länge de är inspirerat av tycker jag det är okej. Det är när det är rena kopior det blir löjligt. Tittade på en kopia av Tulip-bord. Den hade inläggsskiva vilket vi ville ha. Men blev annat bord, kunde inte med äga en ren kopia :)

• Gilla
1
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.