1 248 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Tips på en kompakt 3x1-pol-strömbrytare
Jag skall byta strömbrytare i köket där den infällda strömbrytaren sitter dikt an mot dörrfodret och därmed inte får vara alltför stor. Har letat runt men inte hittat någon tillräckligt smal variant. Strömbrytaren får nämligen vara max 6.5cm bred.
Någon som känner till nån bra modell som jag missat?
Någon som känner till nån bra modell som jag missat?
Om jag kan återanvända mitt doshål i väggen och sätta en förhöjningsram i det hålet mha fästklor och sen kombinera det med en utanpåliggande strömbrytare så borde jag få till en lösning va? Men då är frågan hur jag skall fästa förhöjningsramen som sagt...finns de med fästklor så jag kan återanvända mitt doshål?
Moderator
· Stockholm
· 57 911 inlägg
Förhöjningsramen är djup nog för att brytaren i sin helhet skall få plats. Finns ramar med olika djup, en brytare är ganska grund, ett vägguttag är ganska djupt.rufsen skrev:
Jag tror att storleken på brytare är ganska standard. De är gjorda för att med viss marginal täcka ett doshål.
Moderator
· Stockholm
· 57 911 inlägg
Förhöjnigsram är ju primärt avsedd för att man skall kunna använda prylar för inbyygnad som utanpåliggande. Ramen har hål för att kunna skruvas mot väggen. Det kans du troligen göra hos dig också. Skruvar i hörnen. Titta bara så du inte har inkommande rör till dosan där du tänker skruva.
Yapp, så blir det. Var så insnöad på att jag behövde fästklor så jag glömde bort att man faktiskt kan plugga och skruvahempularen skrev:
Klicka här för att svara