Jag skall byta strömbrytare i köket där den infällda strömbrytaren sitter dikt an mot dörrfodret och därmed inte får vara alltför stor. Har letat runt men inte hittat någon tillräckligt smal variant. Strömbrytaren får nämligen vara max 6.5cm bred.

Någon som känner till nån bra modell som jag missat?

Det skulle inte fungera att använda en förhöjningsram och flytta brytaren lite?

kapi skrev:
Det skulle inte fungera att använda en förhöjningsram och flytta brytaren lite?
Ingen aning, visste inte att det fanns - exempel på hur de ser ut? :) men om man flyttar på själva fronten med en ram...missmatchar inte knapparna med strömbrytarna "bakom knapparna"?

Om jag kan återanvända mitt doshål i väggen och sätta en förhöjningsram i det hålet mha fästklor och sen kombinera det med en utanpåliggande strömbrytare så borde jag få till en lösning va? Men då är frågan hur jag skall fästa förhöjningsramen som sagt...finns de med fästklor så jag kan återanvända mitt doshål?

rufsen skrev:
Ingen aning, visste inte att det fanns - exempel på hur de ser ut? :) men om man flyttar på själva fronten med en ram...missmatchar inte knapparna med strömbrytarna "bakom knapparna"?
Förhöjningsramen är djup nog för att brytaren i sin helhet skall få plats. Finns ramar med olika djup, en brytare är ganska grund, ett vägguttag är ganska djupt.

Jag tror att storleken på brytare är ganska standard. De är gjorda för att med viss marginal täcka ett doshål.

Förhöjnigsram är ju primärt avsedd för att man skall kunna använda prylar för inbyygnad som utanpåliggande. Ramen har hål för att kunna skruvas mot väggen. Det kans du troligen göra hos dig också. Skruvar i hörnen. Titta bara så du inte har inkommande rör till dosan där du tänker skruva.

• Gilla
rufsen
  • Laddar…
hempularen skrev:
Förhöjnigsram är ju primärt avsedd för att man skall kunna använda prylar för inbyygnad som utanpåliggande. Ramen har hål för att kunna skruvas mot väggen. Det kans du troligen göra hos dig också. Skruvar i hörnen. Titta bara så du inte har inkommande rör till dosan där du tänker skruva.
Yapp, så blir det. Var så insnöad på att jag behövde fästklor så jag glömde bort att man faktiskt kan plugga och skruva :) Fram med borren bara!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.