Hej

Jag ska montera in ett FTX-aggregat i huset, och jag funderar på att sätta ett insug på norrsidan och ett på södersidan så jag kan välja om jag vill ta in varm eller kall luft i huset.

Jag funderar på att sätta ett elekriskt styrt spjäll så jag slipper klättra på vinden när jag vill ändra.
Är det någon här som kan tipsa om leverantörer av sådana spjäll. En "trevägskorsning" vore perfekt.

Vad tror ni om den idén?

/Jonas
 
Lindab har något man kallar ett växelspjäll. Är ett t-rör med två stycken monterade spjällblad med länkarm imellan.
En rätt dyr grej men billigare än att köpa alla delar lösa.
Sedan får man köpa en spjällmotor till, finns både 230V och 24V.
 
Tackar för det snabba svaret...

Någon som vet vad ett sådant spjäll eller ett enkelspjäll med motor (Lindab DTBU + LM 24) mellan tummen och pekfingret kostar.

/Jonas
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.