Hej !
Jag är på jakt efter en smidig låsanordning till en staketgrind som hindrar ungarna från att ta sig ut på gatan. Grinden ska byggas på enkla reglar med brädklädnad och placeras mellan två staketstolpar som ca 1 m höga och har tjockleken 9,5 cm * 9,5 cm.

Har förgäves letat efter en vettig låsanordning. Det skall vara ett lås med nyckel – men det måste samtidigt vara lite smidigare än bara hasp och hänglås. Att bygga in ett riktigt lås med låda och låshus som dessutom passar för en såpass ”sladdrig” kontruktion som en trädgårdsgrind verkar inte helt lätt, så jag föredrar någon slags enklare lösning.

Har någon av er tips på var man kan finna en billig och bra lösning med nyckellås för detta ändamål. Det närmaste jag själv hittat är dessa
http://www.laskompaniet.se/hasplas-med-cylinder-25-tum/580-0
men de verkar inte alltför smidiga – sen är jag tveksam till hur de fixar det ruggiga utomhusklimatet i Skåne.

Ett mycket stort tack på förhand för eventuella idéer.

Du kan sätta ett AD lås det finns även med nyckel om do behöver låsa det annars sätter du det avtagbara handtaget innåt AD låsen klarar utomhus klimat jag har dom till häst stallarna där dörrarna står öppna i regn och rusk året runt.

Tack för ett bra förslag- googlade fram några intressanta modeller.

Mvh Jörgen

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.