D DanielSt81 skrev:
Vad är det för maskin du har tittat på?
Ja det finns olika märken men jag kollar på en monoblock luftvärmepumplösning. 😃

Affärsexperten Affärsexperten skrev:
Ja det finns olika märken men jag kollar på en monoblock luftvärmepumplösning. 😃
De är väl sämre på allt en en vanlig luft/ luftvärmepump?

F fribygg skrev:
De är väl sämre på allt en en vanlig luft/ luftvärmepump?
Menar du att monoblock är sämre? Det vet jag inte. Därför blev jag sugen på testa. Hoppas jag tolka din fråga rätt?

Menar du att monoblock är sämre? Det vet jag inte. Därför blev jag sugen på testa. Hoppas jag tolka din fråga rätt?
Jag menar att en vanlig l/l pump förmodligen är bättre än en monoblock i allt.

F fribygg skrev:
Ja det har du förmodligen helt rätt i!

F fribygg skrev:
Det är typ det jag också har hört. Vore intressant att höra av någon som har testat. Känns som ett mellansteg mellan llvp och vanlig fläkt.

Ja det har du förmodligen helt rätt i!
Är du "Affärsexpert" borde du ju jämföra prestanda och pris innan du ens funderar på att köpa en monoblock

F fribygg skrev:
Är du "Affärsexpert" borde du ju jämföra prestanda och pris innan du ens funderar på att köpa
F fribygg skrev:
Är du "Affärsexpert" borde du ju jämföra prestanda och pris innan du ens funderar på att köpa en monoblock
Jag har inte påstått att monoblock är bättre än en traditionell luft/luft-värmepump. Tvärtom skrev jag att jag vill testa en eftersom jag saknar egen erfarenhet av den typen. För mitt kontor i attefallshuset lockar den eftersom den är billigare och går att installera själv utan kyltekniker. Om den sedan motsvarar mina förväntningar återstår att se. 😊

Visst får man mindre prestanda per krona jämfört med många vanliga luft/luft-värmepumpar. Men i mitt fall väger den enkla installationen och den lägre totalkostnaden också in i bedömningen.

Visst får man mindre prestanda per krona jämfört med många vanliga luft/luft-värmepumpar..
Så är det.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.