14 995 läst ·
18 svar
15k läst
18 svar
Tips på bra laminatgolv önskas!!
Kan också rekomendera Alloc. Kanske inte det billigaste alternativet, men ruskigt bra. Vi lade det i köket förra året efter rekomendation av köksleverantören. Är skönt att gå på, slitsstrakt och vattentätt. Jag hade en liten insident med kökskranen, så vattentätheten är testad.
Vi var och tittade på ett hus och både jag och frugan tyckte att golvet såg och känndes lite "billigt". Visade sig att det var tarketts parkettgolv.
Vi var och tittade på ett hus och både jag och frugan tyckte att golvet såg och känndes lite "billigt". Visade sig att det var tarketts parkettgolv.
En riktig högoddsare men fick du nått golv över som du har kvar? Saknar 2-3 brädor och det säljs inte längre...Edvuld skrev:Ska själv lägga in ett laminat från Byggmax för 95:-/m2, Rustico Ek heter det, och jag tyckte i alla fall att det kändes bra och såg bra ut i affären.
Ska se hur långt jag kommer med läggningen idag, kanske blir lite svårt att komma med utförlig recension så snart ang. hållfasthet och slitage dock, men jag kan nog provgå lite på det i alla fall. =)
Edit; blev nästan klar med läggningen. Byggmax' Rustico serie har i alla fall exakt samma clicksystem som Forbos Marmoleum Click (400:-/m2) , det är knappt att man behöver använda hammare och slagbit ens. Den jag köpte är dessutom enkelstavig, finns ju t.ex. 4-stav som ser rätt fult ut...
[länk]
Mvh Angelica.
Klicka här för att svara