J
skrotfot skrev:
Pergo's Gold är väl ett utmärkt val, tänker själv lägga in ca 50kvm i kök, hall och barnens bägge rum.
Förresten - jag har inga trösklar mellan alla mina rum jag skall lägga in nytt golv i, finns det någon nackdel med det?
Är den hård?

Vad kostar den kvadraten?

Kan också rekomendera Alloc. Kanske inte det billigaste alternativet, men ruskigt bra. Vi lade det i köket förra året efter rekomendation av köksleverantören. Är skönt att gå på, slitsstrakt och vattentätt. Jag hade en liten insident med kökskranen, så vattentätheten är testad.

Vi var och tittade på ett hus och både jag och frugan tyckte att golvet såg och känndes lite "billigt". Visade sig att det var tarketts parkettgolv.

Edvuld skrev:
Ska själv lägga in ett laminat från Byggmax för 95:-/m2, Rustico Ek heter det, och jag tyckte i alla fall att det kändes bra och såg bra ut i affären.

Ska se hur långt jag kommer med läggningen idag, kanske blir lite svårt att komma med utförlig recension så snart ang. hållfasthet och slitage dock, men jag kan nog provgå lite på det i alla fall. =)

Edit; blev nästan klar med läggningen. Byggmax' Rustico serie har i alla fall exakt samma clicksystem som Forbos Marmoleum Click (400:-/m2) , det är knappt att man behöver använda hammare och slagbit ens. Den jag köpte är dessutom enkelstavig, finns ju t.ex. 4-stav som ser rätt fult ut...

[länk]
En riktig högoddsare men fick du nått golv över som du har kvar? Saknar 2-3 brädor och det säljs inte längre... :-(

Mvh Angelica.

Hej, tyvärr är den lägenheten såld sedan många år. Jag hade nog bara ett par bitar kvar dessutom...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.