1 518 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Tips önskas, storlek på klinkerplattorna!
Jag ska lägga klinker i min hall/groventre. Rummet är 2,05m x 6m. Ganska långsmalt mao.
Vilken storlek på plattorna bör vi välja? Kommer det kännas för smått med 45x45cm? Kommer rummet kännas ännu mer avlångt om man lägger 60x30cm längst efter rummet?
Tips och idéer på vilket mönster man kan lägga plattorna?
Finns det något datorprogram där man kan provlägga klinker i olika mönster i ett "virtuellt rum"?
Färgen hade vi tänkt ska vara någon grå-nyans.
Alla idéer och tips välkomnas! d^_^b
Vilken storlek på plattorna bör vi välja? Kommer det kännas för smått med 45x45cm? Kommer rummet kännas ännu mer avlångt om man lägger 60x30cm längst efter rummet?
Tips och idéer på vilket mönster man kan lägga plattorna?
Finns det något datorprogram där man kan provlägga klinker i olika mönster i ett "virtuellt rum"?
Färgen hade vi tänkt ska vara någon grå-nyans.
Alla idéer och tips välkomnas! d^_^b
Vi köpte den här till hallen (2x3 m) som sedan fortsätter in i kök och matrum.
Valde 60x40 cm, eftersom vi ville ha en riktigt gammaldags känsla.
http://www.stiltje.se/mkalk.html
Valde 60x40 cm, eftersom vi ville ha en riktigt gammaldags känsla.
http://www.stiltje.se/mkalk.html
Vi la 60x30 i hallen, svarta med metall/silver stänk, vår hall är runt 4 m lång å 2 m bred, plattorna fortsätter runt hörnet till köket.
Vi la dom längs med hallen även om det gör hallen längre för ögat, kändes rätt när vi prova helt enkelt.
Vi har 45x45 i köket, det är också snyggt kan inte säga att det ena är snyggare än det andra. I köket har plattorna hörnen avskurna så det blir en liten fyrkant man ska sätta nån mosaikplatta i men jag skar sjöstenskaklet från till väggen i smårutor och la istället.
Väldigt svårt att råda andra för det finns så sjukt många olika plattor men vi har generellt lagt klinkers som är enfärgade eller med lugna mönster, det blir så stor yta för ögat att ta in om det är mycket mönster och färg tycker jag och frun.
Vi la dom längs med hallen även om det gör hallen längre för ögat, kändes rätt när vi prova helt enkelt.
Vi har 45x45 i köket, det är också snyggt kan inte säga att det ena är snyggare än det andra. I köket har plattorna hörnen avskurna så det blir en liten fyrkant man ska sätta nån mosaikplatta i men jag skar sjöstenskaklet från till väggen i smårutor och la istället.
Väldigt svårt att råda andra för det finns så sjukt många olika plattor men vi har generellt lagt klinkers som är enfärgade eller med lugna mönster, det blir så stor yta för ögat att ta in om det är mycket mönster och färg tycker jag och frun.
Klicka här för att svara