2 066 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Tips önskas angående ströläkt.
Hej!
Ska snart lägga ströläkt för mitt plåttak och undrar om det är brukligt att man smetar på någon tätningsmassa under spikläkten så spikhål blir så täta som möjligt igenom pappen?
Eller är det bara att spika fast dem?
Tänkte även fråga om någon har skruvat fast sin ströläkt?
Stort tack på förhand!
Fredrik
Ska snart lägga ströläkt för mitt plåttak och undrar om det är brukligt att man smetar på någon tätningsmassa under spikläkten så spikhål blir så täta som möjligt igenom pappen?
Eller är det bara att spika fast dem?
Tänkte även fråga om någon har skruvat fast sin ströläkt?
Stort tack på förhand!
Fredrik
Produkter som diskuteras: "taksteg"
Taksteg & glidskydd
Taksteg och glidskydd är essentiella för att säkerställa säkerheten vid arbete på tak. De erbjuder stabilitet och halkskydd under underhåll, reparationer eller rengöring av taket. Vårt sortiment av taksteg och glidskydd inkluderar
Läs mer
Inte tätat när jag spikade ströläkt.
Tanken är ju att plåten eller pannorna ska hindra pappen från att bli blöt, och med ett hål i pappen, mellan läkt och råspont så lär ju risken inte vara stor..
Tanken är ju att plåten eller pannorna ska hindra pappen från att bli blöt, och med ett hål i pappen, mellan läkt och råspont så lär ju risken inte vara stor..
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
