Miljöööööööön, du vet...😇

Fotografen Fotografen skrev:
Lämplig container på tippen 😇

• Älska
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Om man har något som bara irriterar, varför skall man skicka irritationen vidare? Lite som när chefer ville ha nya datorer,”Den är för seg, behöver en ny men xxx kan ta över den gamla”.

Jag slänger saker som inte funkar som det är tänkt att dessa skall göra.
Det som irriterar dig behöver ju inte vara irriterande för någon annan/olika användning ger olika resultat osv. osv.

• Gilla
fribygg och 4 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Om man har något som bara irriterar, varför skall man skicka irritationen vidare? Lite som när chefer ville ha nya datorer,”Den är för seg, behöver en ny men xxx kan ta över den gamla”.

Jag slänger saker som inte funkar som det är tänkt att dessa skall göra.
Det man gör är att man sätter dit en lapp som det står vad man irriterar sig på med produkten så får var och en göra en egen bedömning om det är något man kan stå ut med. Det blir lite fel att generalisera folks behov och vad man står ut med. Kan lätt tolkas som lite överklass över det, ”Jag skulle aldrig använda en Makita sänksåg utan enbart Mafell eller möjligtvis Festool”, typ. Finns säkert människor som står ut med Makita 😆

I princip håller jag dock med dig. Hade den funktionellt varit defekt, tex glapp eller liknande, så ska den inte vidare och skapa problem för någon annan. Och jag tror att det är det här du avser 👍

L Lovan83 skrev:
I princip håller jag dock med dig. Hade den funktionellt varit defekt, tex glapp eller liknande, så ska den inte vidare och skapa problem för någon annan. Och jag tror att det är det här du avser 👍
Japp, stämmer bra. Och jag är nöjd med min Makita sänksåg 🙂

• Gilla
Lovan83
  • Laddar…
Bra pris på Makita DHS680Z Sladdlös Cirkelsåg:
2 122 kr @ Amazon.se

Makita DHS680Z sladdlös cirkelsåg, blå/svart, bredvid produktinformation. Kapacitet: 18V, 57mm, 5000 varv/min, utan batteri, sågklinga i snabbstål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
ErikTR och 4 till
  • Laddar…
D David__11 skrev:
Vill man ha ett helt makita-paket så har Jula rea på det just nu:
[länk]

4 maskiner plus batteri och laddare för 7999:-
Kollar man pricerunner och köper allt i paketet löst kostar det 7498
Klumpig slagskruvdragare, cirkelsåg utan möjlighet till skena.
Verkar som borrmaskinen saknar anti kickback.
Makita ligger dessutom efter i utveckling av batteri. Inte sett något från Makita som motsvarar Dewalt Powerstack eller Milwaukee Forge.

Har någon köpt det paketet rekommenderar jag att lämna tillbaka det och köpa Dewalt, de verktyg man behöver, inte paket.
Köper man verktyg där Powerstack ingår så får man dessutom ett extra 5Ah Powerstack genom att skicka in kvitto via Dewalt hemsida fram till sista mars.

• Gilla
  • Älska
preben89 och 6 till
  • Laddar…
TCG TCG skrev:
Makita ligger dessutom efter i utveckling av batteri. Inte sett något från Makita som motsvarar Dewalt Powerstack eller Milwaukee Forge.
Ett 5Ah Dewalt Powerstack kostar sedan dubbelt så mycket som ett 5Ah Makita batteri så man får ju betala en del för att få "ett bättre" batteri. Om nu platta battericeller är bättre än runda....

R roli skrev:
Ett 5Ah Dewalt Powerstack kostar sedan dubbelt så mycket som ett 5Ah Makita batteri så man får ju betala en del för att få "ett bättre" batteri. Om nu platta battericeller är bättre än runda....
Skulle påstå att 916W jämfört med 1420W är ganska betydande för maskiner som nyttjar mer effekt, vilket många av dagens maskiner gör.
Mer effekt i ett 1.7Ah Powerstack jämfört med vanligt 5Ah gör att man får väldigt lätt och smidig skruvdragare i DCF850.

edit: Känner man att man kan leva med mindre effektiva batteri kostar Dewalt 5Ah <700kr, Makita 5Ah 845 för tillfället.
Stapeldiagram som jämför max watt och vridmoment lbs-in för olika Dewalt-batterier, där 1.7 PS uppnår 1034 watt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Källa: Tools Tested, YT

Jag har också sett tester på att Makita ligger en bit efter i batteriteknologin

Cheesen
Fotografen Fotografen skrev:
Hade vart bättre för miljön om inte skiten blivit tillverkad från början. Borde finnas en minsta gräns för vilken kvalitet man får tillverka.

• Gilla
andersgrebin och 4 till
  • Laddar…
Q
F frollic123 skrev:
966:- för Bosch hålsågsset

[länk]
1113:- nu

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.