T TorqueMap skrev:
Fan, det har jag aldrig tänkt på! Utmärkt observation! Själv är jag fast med min veteranare, 242XPG. Handtagsvärmaren är toppen? Man känner värmen när man stänger av och bär in sågen 🤣
Om du låter den fd forummedlemmen "Maskintok" trimma 242an kan du nog få även den att gå i mer än 28m/sekunden.

Vill man ha en extra snabb Husqvarna i 500 serien kontaktar man lämpligen bengtsmotorservice.se

T TorqueMap skrev:
Fan, det har jag aldrig tänkt på! Utmärkt observation!
OT:Bruket av tysk såg är väl ytterligare ett skäl att bojkotta Svullo tänker jag..

Rea på blå Bosch på Bauhaus Barkarby

• Gilla
sveno
  • Laddar…
Är Parksides vinkeladaptrar något att ha?
Parkside vinkeladaptrar för borrmaskin med handtag och små bits bredvid, tillgängliga på Lidl.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

På Lidl från och med torsdag den här veckan. Från 70kr

T tlundberg skrev:
Är Parksides vinkeladaptrar något att ha?
[bild]
På Lidl från och med torsdag den här veckan. Från 70kr
Jag har använt den vänstra en hel del när jag renoverat och behövt skruva på svåra ställen. Tycker den är värd priset

• Gilla
sturnus
  • Laddar…
Kan hålla med! Använde min mycket och är en riktig peoblemlösare. ”Råk”a dock köra den med knacken och då gav den snabbt upp. Köpte därefter denna som står ut även med denna behandling 😇

https://amzn.eu/d/cqLEPPP

• Gilla
Lilllen
  • Laddar…
Ossian K Olsson
  • Gilla
Stefan Bengtsson och 2 till
  • Laddar…
Har du sagt det så. La en beställning.

Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Skulle vilja tipsa om den här kompressorn. Jag har en själv och uppskattar hur lätt den är att bära med sig och att den inte tar så stor plats. Använder den främst till att pumpa div däck och blåsa av verktyg med. Billigare nu än jag sett tidigare.

[länk]
Man ska vara medveten om att DEN LÅTER EN DEL.

• Gilla
dilemma
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Man ska vara medveten om att DEN LÅTER EN DEL.
Den låter som f*n men är väldigt portabel och smidig.

• Gilla
Nilstyko och 1 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson
Guzzi Guzzi skrev:
Den låter som f*n men är väldigt portabel och smidig.
Haha! Låter inte alla kompressorer? Jag har aldrig reagerat på att den låter mer än andra men man blir lika rädd varje gång den drar igång ändå.

Så den är ett dåligt val om man har svagt hjärta!

• Gilla
Guzzi
  • Laddar…
Haha! Låter inte alla kompressorer? Jag har aldrig reagerat på att den låter mer än andra men man blir lika rädd varje gång den drar igång ändå.

Så den är ett dåligt val om man har svagt hjärta!
Jo, men det här är en annan klass 😆 Jäkla ettrigt ljud.

Jag har en i källaren för att fylla luftklockan med och sedan åker den med ibland när man behöver tryckluft i något sammanhang. Som sagt, väldigt portabel. Men inget för hjärtsvaga.

Men en kompis köpte en liten rackare på Biltema för att ha inomhus och blåsa rent datorer och liknande och den kan man nästan sova med. Så det finns de som låter mindre.

• Gilla
Ossian K Olsson
  • Laddar…
Guzzi Guzzi skrev:
Så det finns de som låter mindre.
Men sannolikt ingen som låter mer.

• Haha
  • Gilla
pfb och 5 till
  • Laddar…
Skulle vilja tipsa om den här kompressorn. Jag har en själv och uppskattar hur lätt den är att bära med sig och att den inte tar så stor plats. Använder den främst till att pumpa div däck och blåsa av verktyg med. Billigare nu än jag sett tidigare.

[länk]
Jag har denna men på grund av ljudnivån blev det med tiden 4st av den tysta kusinen som jag köpte för 1060/st på Jularea. Tre gavs till barnaskaran med hus. Denna har något lägre luftflöde men extremt tyst och används för pumpning, renblåsning och dyckertpistoler. Denna verkar dock saknas hos Jula just nu. En Stanley Fatmax kompressor, 1,0 HP, 6 liter, 8 bar, med två tryckmätare och ett justerbart vred, på ett brunt golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.