S
Bauhaus rensar sina visningmodeller av Einhell och Skiln och säljer med 50% rabatt. Batterimaskiner så om man har batterier som passar…
Butiken i Norrköping var jag i.

• Displayhylla med Einhell och Skil batteridrivna verktyg till rea på Bauhaus i Norrköping.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Verktyg på hylla i Bauhaus: olika Einhell-batterimodeller, inklusive skruvdragare och luftkompressor, med prislappar för rabatt i butik.
    Skapa konto
  • Gilla
FreQa och 2 till
  • Laddar…
T tlundberg skrev:
Annars skickar de ju också ofta med två stycken "gratis" när man börjar prenumerera på Gör Det Själv-tidningen

[bild]
Jag fick i något sammanhang två gratis upppumpbara kuddar att använda tex vid dörrmontage. Fungerar skitbra och det är enkelt att montera själv. Kan inte riktigt komma på i vilken situation jag ska använda dessa svindyra lyfttvingar eller när dessa fungerar så mycket bättre. Vid dörrmontage är det kanske lite mindre vingligt med dessa dyrare saker, men är det värt 2000spänn.

• Gilla
MagicFingers och 1 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Jag fick i något sammanhang två gratis upppumpbara kuddar att använda tex vid dörrmontage. Fungerar skitbra och det är enkelt att montera själv. Kan inte riktigt komma på i vilken situation jag ska använda dessa svindyra lyfttvingar eller när dessa fungerar så mycket bättre. Vid dörrmontage är det kanske lite mindre vingligt med dessa dyrare saker, men är det värt 2000spänn.
Massor med gånger som jag hade haft användning av ett par vikingarm. Allt ifrån lägga golv, sätta gips, installer skåpstommar, hänga dörrar etc. men aldrig i livet att jag skulle kunna motivera priset på dem dyrare varianterna. Lidls må sakna funktion att sänka långsamt och möjlighet att trycka med foten men det kan jag leva med för priset.

På tal om att sätta gips och hänga dörrar så var det lite rabatt på en gipsfot här
https://verktygide.se/product/hbm-pedallyft-justeringsverktyg-for-dorrar-och-gipslyft-P15194.html
Pedallyft av märket HBM, justeringsverktyg för dörrar och gipslyft, visas på en e-handelswebbplats med pris och rabattinformation.
Skapa konto

Detta HBM pedallyft , dörrjusteringsverktyg och gipslyft har en stark och lätt aluminiumlegeringskonstruktion. Detta gör att du kan höja gipsskivor och dörrar på ett enkelt och kontrollerat sätt. Denna lyft håller båda händerna fria för enkel montering och har en justerbar fotögla med halkfri yta.

• Gilla
JK87 och 3 till
  • Laddar…
T tlundberg skrev:
På tal om att sätta gips och hänga dörrar så var det lite rabatt på en gipsfot här
[länk]
[bild]
Sån har jag köpt på Amazon.se, utmärkt när man skivar och gipsar!

T
T tlundberg skrev:
[länk]
[bild]
För det priset är det värt att köpa en istället för att göra en av en regelbit, en spikplåt och en snutt läkt som jag gjorde när jag byggde till.

T tlundberg skrev:
[länk]
[bild]
30% volymrabatt när man köper 1… 🤓

• Haha
Silkesnusa och 1 till
  • Laddar…
Onsalakorven Onsalakorven skrev:
30% volymrabatt när man köper 1… 🤓
Nja. Det betyder att det finns volymrabatt
Volymrabatt på varor med pris 125,81 kr. Alternativ för olika antal med besparingar upp till 35,60 kr. Gröna knappen för att lägga i varukorg.
Skapa konto

Men sen är ju frakten riktigt tråkig :(

Varukorg med HBM pedallyft, justeringsverktyg för dörrar och gipslyft, kostnad 125,81 kr, leverans 221,15 kr, totalt 346,96 kr inklusive moms.

Gruppköp, någon? 😄

• Gilla
  • Wow
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Här är en som också har nedsatt pris, som finns på svensk mark (plus moms på det priset)
Bor man i Arlöv så man kan hämta på plats blir det billigare än den andra jag länkade.
https://www.briklas.se/product/neilsen-
Neilsen fotlyft för gipsskivor och skivmaterial, visas med pris och köpknapp i en onlinebutik.
Skapa konto

Cheesen
Men att det fanns en så stor marknad... hade jag ingen aning om... senast jag skivade så la jag bara en regel på golvet och ställde skivorna på den när jag bar fram för att skruva.... Det är ju inte så att man skivar ett rum varje dag om man inte är snickare....
https://amzn.to/3C1C77t
Bild med produktuppställning av olika lyfthjälpmedel för gipsskivor, inklusive teleskopstöd och panellyftare, med priser och kundrecensioner.
Skapa konto

En skivlyft för att sätta i taket saknar jag men det är ju ingen stor peng att hyra när man behöver.

C
P poba53 skrev:
Mycket plast i Parksidevarianten. Men för att lyfta en innerdörr kanske det hjälper en.
Äsch då ☹️
Ser en annan uppenbar brist och det är att foten riskerar att lämna märken i golvet om man lyfter nåt tungt.
Trist, hade inriktat mig på köp nästa vecka, men avsaknaden av sänkningsfunktion gör den värdelös, för mig iallafall.

K-Rauta/K-Bygg i Täby säljer ut det gamla sortimentet. Bl a 50% på lösviktsskruv, lite badrumsprylar och slippapper från Mirka. Tydligen även på Essveskruv, men de var i byggkassan och där var jag inte.

Mirkas polerrondeller är väldigt trevliga och 75 spänn för tvåpack gör det ännu bättre. Inga abranet kvar i 150 mm tyvärr.

• Gilla
David__11
  • Laddar…
T Trafikverket1 skrev:
Massor med gånger som jag hade haft användning av ett par vikingarm. Allt ifrån lägga golv, sätta gips, installer skåpstommar, hänga dörrar etc. men aldrig i livet att jag skulle kunna motivera priset på dem dyrare varianterna. Lidls må sakna funktion att sänka långsamt och möjlighet att trycka med foten men det kan jag leva med för priset.
Ok, ja där har du några exempel på när ett par gratiskuddar inte funkar iaf, men jag håller med, det är dyra hyllvärmare om man inte har nytta av dem varje dag eller iaf regelbundet.

• Gilla
Trafikverket1
  • Laddar…
T tlundberg skrev:
Nja. Det betyder att det finns volymrabatt
[bild]

Men sen är ju frakten riktigt tråkig :(

[bild]

Gruppköp, någon? 😄
Jag skojjade lite bara

• Gilla
tlundberg
  • Laddar…
Q
Jag köpte dessa i somras, 2st för 780:-
De har sänkfunktion, en spak för snabb och en för micro justering. Har inte använt de til extremt tunga lyft, kaske runt 40 kg och de har fungerat bra.

• Lyftverktyg med handtag och justerspakar, avbildat i skumplastförpackning, med en manual placerad ovanpå.
    Skapa konto
  • Gilla
Anderscurl och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.