TCG TCG skrev:
Jula kör två dagar kampanj på LED armaturer.
Är väl dessa som är populära i garage?
[länk]

Jag har 4st sånna i mitt garage. Helt Ok, låg bygghöjd

mickesundström skrev:
att man bygger på helgen bara är ingen bra ursäkt att inte hyra engångsgrejer, såna saker som typ skivhiss har jag hyrt en fredag och lämnat på måndag när hyrfirman/orna öppnar på måndag
Aldrig fått nån räkning för helgen men skivhissar och andra hyrgrejer funkar ju lika bra då , oavsett så är inte hyran dyr och det är inget man vill ha stående efteråt p sen får man ofta vad man betalar för kvalitetsmässigt tycker en bra skivhiss går nog så illa ibland
Det beror på förutsättningar! Vi har 2 mil enkel resa till närmsta uthyrare, så det blir 8 mil körning för hämta/lämna en pryl. Ska det göras några gånger blir det rätt stor tidsförlust bara av det (och en kostnad också förstås).
En del saker hyrde vi dock. Bl.a. en värmekamera som jag lånade en eftermiddag (<4h). Den ville dom ha 2000:- hyra för. Jag lyckades förhandla ner det till hälften, men speciellt billigt kan jag inte säga det är.

M Moltas skrev:
De säljer spikpistolen Luna FN3490 för 1250kr. Det måste väl vara ett bra pris? Någon som har erfarenhet av den?
Jag köpte en i höstas av min lokala handlare. Luna hade någon utförsäljning ,så jag fick ge 1000:-
Tror ordinarie var runt 3500:-

Har bara använt den ytterst lite, men än sålänge är den riktigt bra. Kostar som en Jula/biltema, men presterar som en Senco :)

• Gilla
Moltas
  • Laddar…
C
Protech verktygsbutik har under en längre tid haft "först-till-kvarn"-kampanj på Ingersoll Rand 35MAX och 2235QTIMAX mutterdragare. https://verktygsbutik.se/sv/
Priset var aningen för bra för att vara sant så jag ville vänta med att tipsa tills jag vet att de verkligen kunde leverera också, men mycket snabb leverans och inget strul! (y)

• Gilla
trojlee och 1 till
  • Laddar…
P
B Byggmarodören skrev:
Det beror på förutsättningar! Vi har 2 mil enkel resa till närmsta uthyrare, så det blir 8 mil körning för hämta/lämna en pryl. Ska det göras några gånger blir det rätt stor tidsförlust bara av det (och en kostnad också förstås).
En del saker hyrde vi dock. Bl.a. en värmekamera som jag lånade en eftermiddag (<4h). Den ville dom ha 2000:- hyra för. Jag lyckades förhandla ner det till hälften, men speciellt billigt kan jag inte säga det är.
jo har själv samma förutsättningar avståndsmässigt men handlar o hämtar barn ändå så det brukar inte bli många extra resor och sen åker ofta hyrverktyg med på släpkärran med material typ gles/skivor
8mil är inget man får en skivhiss för iallafall:D

Du glömmer att den säkerligen går att sälja för ett ok pris efter man är klar. Personligen hade det blivit mycket dyrare för mig att hyra, samt massa onödigt tid fått läggas på att åka fram och tillbaka. Normalt sätt har jag 1-3 timmar per dag till att bygga. Så vi har alla olika förutsättningar!

P
Shakula Shakula skrev:
Du glömmer att den säkerligen går att sälja för ett ok pris efter man är klar. Personligen hade det blivit mycket dyrare för mig att hyra, samt massa onödigt tid fått läggas på att åka fram och tillbaka. Normalt sätt har jag 1-3 timmar per dag till att bygga. Så vi har alla olika förutsättningar!
Jodå olika förutsättningar har alla men är det för långt att åka och hyra kanske andra som ska köpa begagnat tänker samma sak och då har man plötsligt bara grannarna som eventuella köpare
Min byggtid med fyra ungar är nog mindre än så per dag så jag vet vad du menar men hyr man saker för att göra nåt en helg får man prioritera för du har väl inte hyrmaskiner stående jämnt i huset ?

C cpalm skrev:
Protech verktygsbutik har under en längre tid haft "först-till-kvarn"-kampanj på Ingersoll Rand 35MAX och 2235QTIMAX mutterdragare. [länk]
Priset var aningen för bra för att vara sant så jag ville vänta med att tipsa tills jag vet att de verkligen kunde leverera också, men mycket snabb leverans och inget strul! (y)
Den där var ju lite jobbig att låta bli trots att jag sällan behöver något annat än 2135an jag redan har....man kanske behöver en kortnos ändå?

• Haha
TCG och 1 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Tycker man det var för billigt kan man köpa dem för 20kr mer än ord pris av en pajas på FB. Synd att man inte kan kommentera alla annonser :sleep:

[länk]
Säljaren verkar erkänna att hen försöker tjäna pengar på bitsen eftersom hen inte har något kvitto :rolleyes:

• Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Proffsprodukter slumpar bort de sista Bacho-grejorna de haft på kampanj ett tag, 23 kr st för de fantastiska slim-ergo-Elmejslarna (y) Öppen kartong med Bacho slim-ergo skruvmejslar och elektriskt material.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Wow
Härryda2015 och 8 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Den där var ju lite jobbig att låta bli trots att jag sällan behöver något annat än 2135an jag redan har....man kanske behöver en kortnos ändå?
Klart du villhöver båda, jag har bägge...smidigt med en kort ibland:cool:(y)

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Alatan Alatan skrev:
[länk]

Sista dagen på kampanjpriset. Köpte den igår och blev riktigt imponerad. Min gamla hederliga byggfläkt på 2kw har inte en chans mot denna. Bättre drag i fläkten och väldigt mycket varmare.
Hmm, 2kW är liksom 2kW. Men visst kan den gamla vara felspecad....

• Gilla
mankot och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.