TeroM TeroM skrev:
Verktygshandlaren skickade mail om utförsäljning, har inte kollat i detalj.

[länk]
De säljer spikpistolen Luna FN3490 för 1250kr. Det måste väl vara ett bra pris? Någon som har erfarenhet av den?

Någon som vet om kedjorna brukar köra kampanj på kap- och gersågar från de större leverantörerna på vårkanten?

Prisjakt har ju en fin funktion: prisstatistik. Där kan du ju kolla på kurvan om det varit några dalar tidigare vårar

• Gilla
tompaah7503 och 3 till
  • Laddar…
T trasker skrev:
Någon som vet om kedjorna brukar köra kampanj på kap- och gersågar från de större leverantörerna på vårkanten?
Det brukar komma kampanjer på de enklare serierna, vet inte priset är så motiverande. Jag tycker det brukar fluktuera någon femhundring hela tiden.

L Lilllen skrev:
Fast frakten hamnar på 699kr om man inte enkelt kan ta sig till Löddeköpinge.
Någon som provat denna? Skall gipsa ett tak på 90m2 i vår. Sluttande tak upp till 3.5m. Så sista raden kommer den inte nå riktigt upp till. Men har inte hittat någon för rimliga pengar som är högre heller.

M mojjen skrev:
Någon som provat denna? Skall gipsa ett tak på 90m2 i vår. Sluttande tak upp till 3.5m. Så sista raden kommer den inte nå riktigt upp till. Men har inte hittat någon för rimliga pengar som är högre heller.
Vi använde den till gipsa 300kvm tak. Den kärvar ibland när man höjer med skiva på, men gör sitt jobb. Var några gånger jag var less på den, men kunde inte motivera köpa nåt dyrare för ett engångsjobb. Vi byggde mest på helgerna, så hyra var inte aktuellt.
Man får vad man betalar för kan man nog sammanfatta det.

Samma hiss såldes på flera andra håll också (bl.a Bauhaus), men Harald Nybord var billigast.

Teleskopstötta är väldigt fint hjälpmedel också. Inte så praktisk till snedtak, men även med en gipshiss kan det vara bra ha en stötta för hjälpa till i nåt hörn eller liknande där hissen inte kommer åt.

M mojjen skrev:
Har använt min för att gipsa 86kvm garage på 3m, funkar kanon. Lite kärvande ibland med vajern, men man lär sig snabbt hur den funkar.
Jag har för mig att det går att beställa en förlängare till denna, kanske var på Amazon jag såg det.

Edit: Hittade länken

Shakula Shakula skrev:
Har använt min för att gipsa 86kvm garage på 3m, funkar kanon. Lite kärvande ibland med vajern, men man lär sig snabbt hur den funkar.
Jag har för mig att det går att beställa en förlängare till denna, kanske var på Amazon jag såg det.

Edit: Hittade länken
Finns även i Sverige (för dubbla priset ..) https://www.energishop.se/product/140-cm-forlangning-till-xxl-skivhiss

TeroM TeroM skrev:
Finns även i Sverige (för dubbla priset ..) [länk]
Jag såg den på amazon också. Det fanns även paket med den för runt 1800:- inkl förlängare.
Annars såg jag en på Hornbach nu, som var bra i pris. 1399:- (Kan hämta i butik och slippa frakt).

P
B Byggmarodören skrev:
Vi använde den till gipsa 300kvm tak. Den kärvar ibland när man höjer med skiva på, men gör sitt jobb. Var några gånger jag var less på den, men kunde inte motivera köpa nåt dyrare för ett engångsjobb. Vi byggde mest på helgerna, så hyra var inte aktuellt.
Man får vad man betalar för kan man nog sammanfatta det.

Samma hiss såldes på flera andra håll också (bl.a Bauhaus), men Harald Nybord var billigast.

Teleskopstötta är väldigt fint hjälpmedel också. Inte så praktisk till snedtak, men även med en gipshiss kan det vara bra ha en stötta för hjälpa till i nåt hörn eller liknande där hissen inte kommer åt.
att man bygger på helgen bara är ingen bra ursäkt att inte hyra engångsgrejer, såna saker som typ skivhiss har jag hyrt en fredag och lämnat på måndag när hyrfirman/orna öppnar på måndag
Aldrig fått nån räkning för helgen men skivhissar och andra hyrgrejer funkar ju lika bra då , oavsett så är inte hyran dyr och det är inget man vill ha stående efteråt p sen får man ofta vad man betalar för kvalitetsmässigt tycker en bra skivhiss går nog så illa ibland

• Gilla
snowjim och 1 till
  • Laddar…
Tror jag betalade 50:-/dygn för skivhiss men det är några år sen

TCG TCG skrev:
Jula kör två dagar kampanj på LED armaturer.
Är väl dessa som är populära i garage?
[länk]
Nej, det är denna eller likvärdig som har diskuterats tidigare, är lite rabatt på dessa också men inte lika stor: https://www.jula.se/catalog/el-och-...elysning/lysrorsarmaturer/led-armatur-006057/
Men den du länkar till kanske är bra också. Har dock ingen erfarenhet av din länkade modell. Däremot har jag själv en tidigare version av den som jag länkade till, tror lm=5400 på min modell.

TCG TCG skrev:
Jula kör två dagar kampanj på LED armaturer.
Är väl dessa som är populära i garage?
[länk]
De här har diskuterats tidigare. Lyser bra, men minsta smäll av en fumligt hanterad bräda spräcker den spröda plasten, har jag märkt. Den lyser i och för sig lika bra efter det, men ser lite tristare ut.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.