Köpte DeWalt bordscirkelsåg DW745 på Swedol för 4125:-. Hade egentligen tänkt köpa en Bosch GTS men till det priset fick det bli en gul maskin istället. Maskinen var slut i web-butiken så jag fick åka till Helsingborg och köpa i butik.

https://www.swedol.se/bordssag-dw745.html#

Redigerat:
  • Gilla
Alko
  • Laddar…
Ingen som sitter inne på en festooldrive jag missat? Har väntat flera veckor på att få fynda en rotex 150.. Det verkar som det sket sig. Då började jag överväga lite billigare modeller och hittade bosch gex 150 turbo, inte heller denna verkar finnas till något bra pris, annat än de från svedol som måste gått som ett lavemang..

W wiz skrev:
Ingen som sitter inne på en festooldrive jag missat? Har väntat flera veckor på att få fynda en rotex 150.. Det verkar som det sket sig. Då började jag överväga lite billigare modeller och hittade bosch gex 150 turbo, inte heller denna verkar finnas till något bra pris, annat än de från svedol som måste gått som ett lavemang..
3225 kr såg jag GEX 150 för på https://www.duabhuset.se/index.php?view=product&id=724 vilket inte kändes odelat positivt då jag nyligen gav ordinarie pris. Den är hur som helst väldigt bra så jag kan varmt rekommendera (y)

• Gilla
wiz
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
3225 kr såg jag GEX 150 för på [länk] vilket inte kändes odelat positivt då jag nyligen gav ordinarie pris. Den är hur som helst väldigt bra så jag kan varmt rekommendera (y)
Lät dyrt då den kostade 2000 på swedol, men var slutsåld :(

Kärcher (kaercher.se) har en del prylar för 50% rabatt. Köpte just en K5 full control plus för 2400 kr. Billigast på Prisjakt med minst 500 kr vad jag hann se...

• Gilla
freddan83
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Lät dyrt då den kostade 2000 på swedol, men var slutsåld :(
Jo, såg det också :cry:

Ge mig tips på en riktigt bra bitssats som får plats i fickan. Basinnehåll med TX 15-30, ph/pz 2 räcker!

• Gilla
elpaco
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
[länk]

Har jag kört med hela året, helt nöjd. Jämfört med min boschsats så saknas dock en T40 som jag använder en del, så den har jag lagt löst i lådan...
Är de uppdaterade? I de tidigare så satt hållarlocket för bitsen löst och de försvann ner och man fick inte tag på dem. Så störigt. Den bästa av den modellen jag provat är Lunas.

Vad tror ni om denna? Någon som testat?
https://www.toolab.se/produkt/Festool-Twinbox-Bitssts-BB-MIX-10-delar

• Gilla
elpaco
  • Laddar…
Strip Strip skrev:
[länk]
Suveräna bits, hållare som ligger fint i fickan. Innehåller de vanligaste bitsen och en riktigt bra chuck.
Tack jag testar. Lite dyra men hur kan man motstå ”diamant” .. :)

• Gilla
Strip
  • Laddar…
elpaco elpaco skrev:
Tack jag testar. Lite dyra men hur kan man motstå ”diamant” .. :)
A girls best friend... :beer:

• Wow
elpaco
  • Laddar…
Lexington Lexington skrev:
A girls best friend... :beer:
:crysmile:(y):oops::surprised::beer:

PS jag beställde Festools multibox också .. och en sågklinga. Skål. :)

• Gilla
Lexington
  • Laddar…
K
Rekommenderar också den satsen som @Strip länkade till, har den större mindre fickvänliga varianten och det går att misshandla dom rätt hårt och ändå behåller dom skicket.

• Gilla
Strip
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.