richardtenggren
Kanske strategi av Snap-On efter köpet för att undvika intern konkurrens?

Men har av min far som är yrkesanvändare fått intrycket att Bahco inte är något att ha, han kör mest på Facom, Snap-on, Gedore och Stahlwille som jag sett. Men det blir ju lätt lite dyrare då

Jag har dock en uppsättning bahco blocknycklar och dom uppfyller ju sin funktion :)

Redigerat:
Har också hört att Bahco inte är topp kvalité länge. Gällde eventuellt deras skruvmejslar .

//AA

Mikael_L
Norrhyttan skrev:
Är det bara jag som tycker att kvalitén sjunkit på Bahco? Jag har en sådan sats som jag fick i julklapp av min far för över tio år sedan. Det är fanimej min bästa vän. Har med mig den överallt och är skitnöjd. Så nöjd att jag tänkte köpa en till så jag kan ha en i huset och en i verkstaden. Men trots att satsen ser likadan ut vid en snabb blick känns samtliga verktyg mycket billigare när kan studerar dem.
Jag har också intrycket att det är lite sisådar med bacho-kvallan idag. Och det är inte bara hylsor och nycklar då som fallit nedåt i kvalitet.
Just den där hylsnyckelsatsen till priset av 800 spänn tycker jag är helt OK.
Både vad gäller pris och kvalitet så blir det ungefär samma som många andra märken i mellansegmentet, typ Biltema Kamasa osv. Jag tycker nog att man kan slänga 800 spänn på den där om man vill, och få lyckan av att det står Bacho istället för Biltema på hylsorna, även om Biltemas inte i realiteten är sämre.

Norrhyttan skrev:
Är det bara jag som tycker att kvalitén sjunkit på Bahco? Jag har en sådan sats som jag fick i julklapp av min far för över tio år sedan. Det är fanimej min bästa vän. Har med mig den överallt och är skitnöjd. Så nöjd att jag tänkte köpa en till så jag kan ha en i huset och en i verkstaden. Men trots att satsen ser likadan ut vid en snabb blick känns samtliga verktyg mycket billigare när kan studerar dem.
Allt mitt är helt efter 3 år, så jag tycker det är helt okej :)

richardtenggren
Hur många tänder har de där spärrskaften? Brukar väl också vara en skillnad mellan dyrt och billigt?

Mikael_L
Ramnemark skrev:
Det hade ett Biltema eller ett set från Lidl troligen också varit efter tre år i din ägo. :cool:

Mikael_L skrev:
Det hade ett Biltema eller ett set från Lidl troligen också varit efter tre år i din ägo. :cool:
Nu finns det nog olika kvalité på biltema för sist jag köpte ett spärrhandtag där så höll det för 2 st bultar sen rasslade det i den och den var slut ;)

Ramnemark skrev:
Nu finns det nog olika kvalité på biltema för sist jag köpte ett spärrhandtag där så höll det för 2 st bultar sen rasslade det i den och den var slut ;)
Har bara bra att säga om Biltemas verktyg som har 10 års garanti, har både spärrhandtag, skruvmejslar, huggmejslar, nycklar, bits m,m som fungerat bra under längre tid. Dock undviker jag allt som har med elektronik att göra från Biltema(baserat på erfarenhet).

De har generellt ganska dålig service men de bytade faktiskt ut en hylsa(19") som sprickigt utan att blinka medan kamasa vägrade.

På senare tid har jag köpt en hel del Bahco också och vissa av grejerna ligger i något högre klass men mycket känns som liknande kvalité som Biltemas 10 års verktyg.

• Gilla
saiter
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Säkert. Men jämför du med kvalitén på motsvarande sats från början av 2000-talet så kommer du märka att det är stor skillnad.
Att en hylsnyckelsats håller tre år säger ju inget om man inte berättar hur och hur ofta den används.

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Var på K-rauta Södertälje och såg ett returex(?) för 2000 kr, Makitakit med 10,8v-batterier: 3 batterier, skruvdragare, cirkelsåg, tigersåg, sticksåg, borrmaskin, dammsugare, lampa. Detta var strax innan stängning idag och det låg precis där man betalar/kör ut från drive-inen. Paketet heter DK1476.

Dock att tänka på att Dk1476 är ett utgående sortiment.. Annat batteri på de nya modellerna.
Inte på något sätt ett dåligt paket för de ynka 2000kr, men värt att ha i bakhuvudet...

Reklambild för klubbkväll med text som erbjuder 20% rabatt och en glad man i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

erikssonandreas skrev:
Bygghemma verkar ha nedsatta priser på bland annat elverktyg.

[länk]
Kollade bara ett verkyg som var nersatt 29% och då hamnade de på samma ordinarie pris Harald nyborg alltid har. Så som vanligt ska man inte stirra sig blind på procenten.

iSnobben skrev:
[bild]
Hade det varit 20% på även nedsatta priser så kanske det hade varit vär att kolla. Hittar sällan nått speciellt att köpa då de 20% ger inte mycket i jämfört med andra närliggande stormarknader, tyvärr.

Detta pris säger rätt mycket av deras pris bilder

K-Rauta
Sticksåg Makita BJV180Z 18v
3 499:-

Bauhaus
Sticksåg Makita DJV180Z 18v
2495:-

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.