Man kan ju fundera på när denna maskin är tillverkad = hur länge har dessa varit lagrade. Speciellt med tanke på om det är Ni-Cd batterier & hur länge sedan dessa då producerades. Min erfarenhet är att Ni-Cd som legat oanvända länge kan vara mycket svåra att väcka till liv.Självurladdningen är ju ganska stor från fulladdad till i det närmaste "tom".

https://en.wikipedia.org/wiki/Nickel–cadmium_battery
Under the so-called "batteries directive" (2006/66/EC), the sale of consumer Ni–Cd batteries has now been banned within the European Union except for medical use; alarm systems; emergency lighting; and portable power tools. This last category has been banned effective 2016.
https://en.wikipedia.org/wiki/Battery_Directive

Kjell_G skrev:
Dubbla batterier 😜
Vad gör det när båda är urladdade när man tar fram dom ;)

Har aldrig haft problem att få igång nicd, tar den inte laddning så så funkar det att ge dem en liten stöt 1-1,5 volt mer och då brukar de nästan alltid börja indikera laddning, ibland får man cycla dem ett par ggr innan de visar bra kapacitet.

Kjell, står det verkligen ni-cd på batterierna?
Trodde de var utdöda för länge sedan.

Klart det står ni-cd på batterierna.
Jag har en gammal blå någonstans, som har exakt sådana batterier.

Andy78 skrev:
Har aldrig haft problem att få igång nicd, tar den inte laddning så så funkar det att ge dem en liten stöt 1-1,5 volt mer och då brukar de nästan alltid börja indikera laddning, ibland får man cycla dem ett par ggr innan de visar bra kapacitet.

Kjell, står det verkligen ni-cd på batterierna?
Trodde de var utdöda för länge sedan.
Alive and kicking ��
Jo, det är Ni-Cd och naturligtvis funkar de. Min gamla PSR12 hade jag dubbla batterier till också, mycket bra, och den gjorde jobbet i många år. Mitt fel att den blev skrotad eftersom jag använde den lite som hammare☺️. Ångrar som sagt att jag inte sparade batterierna, men men.
Vet vi hur länge Li-Ion håller?
Förresten råkade jag vara på ÖB samtidigt med en man som åkt från M-stad hit för att handla, tänkte jag skulle vara god medmänniska och talade om det här med batterierna för honom. Han tvekade nån sekund men sa sen ""det är ju inga pengar å tala om". Smäller högt när en västgöte säger så ��

J
Vet någon om det finns några aktuella rabattkoder till bygghemma.se?

/Mikael

johmi skrev:
Vet någon om det finns några aktuella rabattkoder till bygghemma.se?

/Mikael
Tror inte det finns sådana bra rabattkoder till bygghemma så att det blir någorlunda billigt.
Och då tänker jag på verktyg

Redigerat:
"BHMAGS16" ger 5% Ska man köpa större volymer kan det vara bättre och ringa och få en offert.

Ja det var billigt men det står ingenstans att det är 10st. Det är 10 på bilden men inte i beskrivningen? Man kanske ska testa beställa? :)

richardtenggren
Ramnemark skrev:
Ja det var billigt men det står ingenstans att det är 10st. Det är 10 på bilden men inte i beskrivningen? Man kanske ska testa beställa? :)
Står ju 10 pieces/lot? 🤓

ullberg
Ramnemark skrev:
Man kanske ska testa beställa? :)
Jag beställde, samt några andra blad från samma säljare som också var fraktfritt, så om du kan vänta (och tror att priset står sig) kan jag rapportera...

ullberg skrev:
Jag beställde, samt några andra blad från samma säljare som också var fraktfritt, så om du kan vänta (och tror att priset står sig) kan jag rapportera...
Vore trevligt att veta vilken kvalitet det är på bladen. :)

richardtenggren skrev:
Står ju 10 pieces/lot? 🤓
Jag letade och letade, så är det framför ögonen som vanligt.

• Gilla
Marcussjogren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.