Hej !
Vi ska köpa ett hus och i krypgrunden finns fukt mellan 15,16 och skulle vilja ha tips att åtgärda den nån förslag .

Jag har lite kunskap om bygg och sån men inte fukt :)

L Leon221 skrev:
Hej !
Vi ska köpa ett hus och i krypgrunden finns fukt mellan 15,16 och skulle vilja ha tips att åtgärda den nån förslag .

Jag har lite kunskap om bygg och sån men inte fukt :)
Hej. Lägg ut bilder och besiktningsprotokoll om det finns. Hur gammalt är huset , finns det skador idag ?

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Hej. Lägg ut bilder och besiktningsprotokoll om det finns. Hur gammalt är huset , finns det skador idag ?
Huset är från 1981 . Nej det finns inte nån skidor på huset det endaste är fult i krypgrunden annars allt är bra och fin i huset .

• Foto av inspektionsrapport för krypgrund från 1981 års hus, med bild på fuktproblem i grunden under träbjälklaget.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ni verkar ha någon typ av asfaboard i grunden. Den är mer tålig än trä. Om det inte finns mögel eller fuktproblem skulle jag ventilera grunden lätt och bevaka.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ni verkar ha någon typ av asfaboard i grunden. Den är mer tålig än trä. Om det inte finns mögel eller fuktproblem skulle jag ventilera grunden lätt och bevaka.
Nä det finns inte mögel än. Jag vet inte om det är asfaboraed eller trä faktiskt.
Men tack för tipset 😀

• Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
D
L Leon221 skrev:
Huset är från 1981 . Nej det finns inte nån skidor på huset det endaste är fult i krypgrunden annars allt är bra och fin i huset .
Oj, jag skulle inte var orolig. Det där ser ut att vara en mycket lätt krypgrund att ev. åtgärda om det skulle behövas. Börja med att bevaka RF på några ställen i grunden.

• Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
D
Det jag skulle vara observant på är avvikande lukt i huset.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:
Oj, jag skulle inte var orolig. Det där ser ut att vara en mycket lätt krypgrund att ev. åtgärda om det skulle behövas. Börja med att bevaka RF på några ställen i grunden.
Vad menar du med RF ?

D
Relativ fuktighet

Google är din vän.

L Leon221 skrev:
Nä det finns inte mögel än. Jag vet inte om det är asfaboraed eller trä faktiskt.
Men tack för tipset 😀
Varför tror du att man behöver göra något om det inte blivit några skador på 40 år?

• Gilla
Jonatan79 och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.