Oavsett medtod så bygger det ju på att fukten löst i luften på något vis tas omhand. Om det är med sk. torrboll eller salt så faller fukten ut som vätska . med ett kondenserande torkaggregat blir ju effekten liknande: fukt kondenserar till vatten och samlas upp
Jag skulle nog påstå att ett torkaggregat är effektivare då det har inbyggda fläktar. Det tar troligen längre tid att sänka fukthalten med en "torrboll"/salt. (har haft "torrboll" i husvagnan men var inte jättenöjd)

• Gilla
Petterzon och 1 till
  • Laddar…
T topmount skrev:
. Nej då ingen fara, det sugs inte in någon fukt utifrån.
Minns bara när jag jobbade på ett ställe där detaljer av koppar skickades med sjötransport till sydamerika och när man använde torkmedel (silicagel) för att skydda produkterna så blev fuktbelastningen istället större än utan torkmedlet. Man pratade om att det såg ut som gorgonzola. :)

Düsseldorff
imported_Benno imported_Benno skrev:
Har en sådan woods. Den frös ihop helt trots att det inte blev under +5 i källaren. Efter reklamation och reparation går den bra men den lär inte fungera neråt nollan. De påstås leverera värme men jag tycker luften tvärtom är kallare som kommer ut efter att ha passerat kylslingan inuti. Fungerar mer som en AC.
[bild]
Kör utan filter på vintern så fryser den inte lika lätt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.