Jag har planer på att fixa till mina furugolv. Golven är gamla och har således stora sprickor mellan planken, vilka jag har tänkt att nåta.
Jag har försökt läsa på lite, med det tycks finnas lite olika bud på vilken typ av fog som bör användas. Vissa menar att latexfog fungerar bra medans andra säger tvärt om. I en del artiklar står det att man ska sätta tejp i springorna för att förhindra fogen att fästa i underlaget, medans andra lagt fogmassa direkt i springorna.
Finns det någon som har erfarenhet av att nåta furugolv så är jag mycket tacksam för tips!
 
Jag har ingen erfarenhet av furugolv dock av teak.. När jag la teak i båtar så la jag ner en bottningstape.. Funkar lika bra att använda "bandet" från ett gammalt kassettband..... Vi använde på de varvet jag jobbade fogmassa på patron.. Kommer inte ihåg vad den heter just nu... Maskerade upp alla lister o sen bara gå över med patronpistolen...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.