L Lisa Aurell skrev:
Okej, men vad är det som de faktiskt tar betalt för då? De har ju redan fakturerat en Timpenning. Vad är resten? Tex: en plattsättare tar ju inte först en timkostnad och sedan dessutom en kostnad för arbetet? Arbetet ÄR ju timkostnaden.. Hur kommer det sig att dom här kan det? Att spola en ledning som det är ett vanligt stopp i går ju på 1500-4000. Totalt. Inkl timkostnad.
Du får väl fråga vad dom gjort.

Som sagt, jag vet ju redan vad dom gjort. Min fråga var om det var en rimlig kostnad för det arbetet.

Tycker det verkar konstigt. Om det fryser, så brukar det inte endast vara i en koppling. Däremot så är det sannolikt att kopplingen delar på sig eller går sönder, då det är svagaste punkten på rörledningen.
Har det fryst så behöver de ju gå in i den ena eller andra änden av röret oavsett.
De har troligen debiterat hyrkostnad för en Ång-Janne eller liknande maskin + arbetstid. Precis som man gör när man debiterar för rensmaskin för avlopp, byggställningar, liftar mm

Arbetstiden är ok, hyrkostnaden låter dyr tycker jag. Sedan tycker jag det är konstigt att inte samma firma bytte kopplingen.
Fick du en separat faktura för byte av kopplingen från firma 2?

Aha! Men har inte spolfirmor sina egna grejer? Men så kanske det är. Jag tyckte bara det var så himla dyrt..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.