1 092 läst ·
8 svar
1k läst
8 svar
Inget vatten .Frusen ledning?
Har inte varit vid stugan på några veckor.
Nu i helgen så tog vattnet slut och motorskyddet till pumpen slagit från.
Tryckte in knappen och inget vatten kom och sen efter en stund så slog motorskyddet ifrån igen.
Kan det vara så att vattnet frusit i ledningen från brunnen ?
Rör isolerat med rörisolering men ej med värmekabel.
Nu i helgen så tog vattnet slut och motorskyddet till pumpen slagit från.
Tryckte in knappen och inget vatten kom och sen efter en stund så slog motorskyddet ifrån igen.
Kan det vara så att vattnet frusit i ledningen från brunnen ?
Rör isolerat med rörisolering men ej med värmekabel.
Det fryser inte mindre för att det är trycklöst.
Varför skulle det göra skillnad?
Nej, det har jag aldrig hört. Bara att man ska stänga av vattnet för att minska konsekvenserna av ett eventuellt sönderfruset rör. Det är inte för att minska risken, utan konsekvenserna.
Klicka här för att svara