GoC GoC skrev:
Och 2000kr/tim + moms är lika oseriöst, snarare ocker
Det är inget ocker med 2000 i timmen , det är där priset borde ligga på maskiner

MultiMan
När vår vägförening lejde in en fin Samsung storgrävare på runt 25 ton med GPS-system för grävning med precision (kanske standard, vad vet jag), för att gräva 2 km vägren bl a så kostade den 1100+moms per timme, med förare. Var 2-3 år sedan. Från seriös och etablerad firma.

larsbj larsbj skrev:
Den 30 tonbare grävare du får för 750 är i alla fall ingen seriös firma.
Ja hyr regelbundet in maskiner och vet vad det kostar, lägger på lite här för att det är småjobb mot privatpersoner, med det extrajobb det innebär
Håller med dig. Det låter osannolikt billigt

• Gilla
blomkrukan och 1 till
  • Laddar…
GoC GoC skrev:
Och 2000kr/tim + moms är lika oseriöst, snarare ocker
Han skrev ju faktiskt 1500-2000

• Gilla
larsbj
  • Laddar…
GoC GoC skrev:
Ring en lokal markentreprenör och fråga om pris. Det är betydligt bättre än de gissningar du får här.
Ja varför fråga på ett forum när du får mycket bättre svar av en entreprenör :D
Skämt åsido. Jag är själv hantverkare och dom påslag mot privatpersonen jag ser i min bransch är ofta stora. Du får inget bättre jobb utfört utan bara en massa mellanhänder och tjänster som säljs vidare.
Därför skriver jag här. Så man är garderad mot just andra hantverkare :)

Hade hemma en vad jag tyckte själv va rätt stor bandgrävare. 6timmars jobb. 1000kr/h + 1000 i framkörningsavgift blev det.

A Ajlex skrev:
Hade hemma en vad jag tyckte själv va rätt stor bandgrävare. 6timmars jobb. 1000kr/h + 1000 i framkörningsavgift blev det.
Det låter väldigt prisvärt

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.