Råkade borra ett hål för el på fel ställe genom hela husets vägg. Hur stänger jag detta 16mm hål på bästa sätt? Fogmassa i timmerstock kanske inte är bästa metod.
 
16mm rundstav och lite trälim borde väl funka bra?
 
Med yxa eller möjligtvis byggsåg eller bandsåg gör du en förslagsvis 8 kantig dymling med ett par mm övermått som du konar lätt i änden och slår i stocken med slägga.
 
Det räcker att slå i en plugg på utsidan.
 

Bästa svaret

Jag har pluggat ett antal hål på ett av våra timmerhus. Är det nyborrat så är kvastskaft och trälim det smidigaste, men är det lite ojämnt så har tillyxade koner varit enklast.
 
  • Gilla
Norrtull
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.