1 479 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Timmerhus
Är nyfiken på vad ett timmerhus kostar att bygga på ett ungefär. Ca 150 kvm stort två våningar eller en våning med loft. Inte riktigt bestämmt vad jag gillar bäst. Vad jag förstått när jag kikat runt så får man själv stå för att det finns en grund som de kan slänga upp huset på, vad brukar de gårpå på ett ungefär.
Om vi säger att man har en tomt vad på ett ungefär såklart kostar allt när det är klart, grund, el, vatten, avlopp huset med dörrar fönster, tak och vatten och el in?
som sagt ni i husbranchen, näramste hus jag kommer är husen mina föräldrar bott i ich hus släktingar byggt när man var yngre, men då brydde man sig ju inte såmycket om kostnader och tillvägagångssätt, det var bara kul att titta på
Om vi säger att man har en tomt vad på ett ungefär såklart kostar allt när det är klart, grund, el, vatten, avlopp huset med dörrar fönster, tak och vatten och el in?
som sagt ni i husbranchen, näramste hus jag kommer är husen mina föräldrar bott i ich hus släktingar byggt när man var yngre, men då brydde man sig ju inte såmycket om kostnader och tillvägagångssätt, det var bara kul att titta på
Tja... Grund brukar ligga mellan 1000-3000 kr inkl moms per kvadrat inkl el, vatten och vad man nu vill ha.
Ska du inte ha någon golvvärme blir det billigare osv...
Gör en sökning på timmerhus så hittar du en gammal tråd om detta med timmerhus kontra timmerpanel etc.
Ska du inte ha någon golvvärme blir det billigare osv...
Gör en sökning på timmerhus så hittar du en gammal tråd om detta med timmerhus kontra timmerpanel etc.
Klicka här för att svara