Vi tänkte bygga ett timmerbord i stil med detta:

Grovyxat timmerbord av ljus tall med robusta bordsskivor och bänkar utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Staplade grovyxade timmerbord av tall på en asfalterad yta med grönska i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Troligtvis lite mer grovyxat men ändå i skaplig finnish. Jag lite rädd att det ska torka ihop och börja glappa alldeles väl. Jag räknar med att bordsskivan kommer att torka isär.

Vad säger expertisen? Vi kommer bygga med tall.
 
Sågade till det här vindfället idag men det är skapligt torrt åtminstone. Har legat på gården i ca två år.

Nysågat träplank med ådring och torkad yta, legat utomhus i två år.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.